Pages

Saturday, July 31, 2010

Mungkin Dah Sampai Masanya..

Hari ni Sabtu, saya kerja full day. Esok kerja lagi..fullday. Lusa pun kerja lagi saaaaaampai Ahad lagi sekali. Cuti kena freeze sampai 9hb. Maknanya saya akan kerja 14 hari tanpa cuti. Nak best lagi, kalo lepas 9hb saya tak apply cuti atau tak dapat cuti lagi, saya akan kerja lagi saaaaaampai lagi sekali lagi Ahad..so jadi nya 21 hari berkerja tanpa cuti. superman pun pancit kalo kena selamatkan orang 3 minggu non stop.

Ni sume gara-gara company nak buat launching 8-9hb Ogos ni..ada makan-makan..sate party. kurang 2 minggu dari date launching baru nak heboh. time tu la nak buat itu, nak buat ini. lepas tu dah buat itu dah buat ini nak tukar plan pulak dah. ni la satu cara kerja yang saya sangat tak gemar. asik bertukar-tukar fikiran. tak pernah stick pada satu decision. terlalu banyak idea pun susah jugak. tu pasal banyak keputusan selalu bertukar-tukar. sekejap nak macam tu, lepas tu nak macam ni pulak. kalo bangunan dah naik tiang pun bole bertukar plan, bayangkan la..buat donkey job plus double triple work tu dah kira biasa la..

Saya sangat tak hepi dengan situasi sekarang. kalo buat drama sebabak, mesti ada counter ofer naik gaji lagi kot tapi masalah sekarang bukan pasal gaji. tapi tak dapat kepuasan kerja. otak jadi sangat lengai dan kurang kreatif dan tak produktif. sebab semua keputusan dibuat oleh satu pihak.. jadi ikan siakap macam saya tak perlu kerja keras fikir apa-apa..bila ikan besar suruh buat A, buat saja lah walopun kadang apa yang dibuat tu bagi saya kurang smart. bukan nak cakap saya pandai tapi, kalo kerja asik kena buat double triple, keputusan asik berubah-ubah tak berapa smart la tu kan..banyak buang masa..buang tenaga...membazir dana..

Saya rasa saya sangat multi-function. kerja memang selalu out of scope. saya bole bertukar-tukar ke macam-macam position dengan position sedia ada dikekalkan..bole jadi pegawai, bole jadi penjual,  bole jadi ala-ala PA, bole jadi tukang kira-kira,bole jadi jurugambar, bole buat art work, buat design billboard dan apa-apa saja yang di assign secara rela atau terpaksa rela. Khamis lepas salah sorang bos suruh saya pegi ambek gambar site...memang dah tersasar jauh dari ruang litup kerja menjadi ruang lingkup..terpaksa rela  la sebab launching date dah tinggal berapa hari je lagi. tengah-tengah panas buta tu saya terpaksa berlagak macam jurugambar profesional, tunggang tonggeng ambek gambar site dari tepi jalan, atas jalan, atas fly over, atas rumput..kereta moto  lori lalu-lalang pakat hon..ye la tengok awek terpacak tengah-tengah jalan yang giler sebok tu. hasilnya, tak de kualiti pun gambar yang saya ambek. bagi camera cokia denga short lens mana la bole ambek gambar site dengan bangunan dari jarak jauh. bagi la Canon EOS 550D ke.. tau la camana saya nak godek untuk dapat best angle...sudahnya, saya edit je la gambar tu..crop ambek part yang nampak menarik je.

Semalam bos saya cakap bisik-bisik ..katanya macam next week saya kena pegi Perbadanan Putrajaya apply lesen bla bla bla..saya jugak??? tapi bagus jugak kalo bole escape pegi sana. duduk dalam ofis pun buat fenin je..bole gak saya lunch dengan kawan yang kerja kat perbadanan tu..saya tak peduli pun bila ada orang cakap "bos kan sayang u", "u kan pandai" bla bla bla..owhhhh..bala tu..bala..nak suruh buat kerja memang la banyak puji-pujian..dalam certain situasi kat sini, susah jugak kalo tau buat banyak benda..lebih baik buat-buat tak tahu walopun tahu..tapi ada masa cakap tak tahu pun kena buat jugak.."u kan pandai'..haihh

Mungkinkah dah sampai masa saya melompatkan diri ke tempat lain...mungkin saya perlu environment baru untuk menjana otak saya supaya dapat kembali berfungsi dengan lebih kreatif dan productive..

Lompat si katak lompat
Lompat lah tinggi-tinggi
Cepat lah adik cepat
Cepat lah update resume ni

2 comments:

genny da bomb said...

ada dapat offer mana2 ka nk lompat tu..hg kata nk keja situ sampai pencen hehe

n.a.j.w.a said...

geni, x apply mana2 pun cemana la nk dpt ofer. ni yg dok pk mcm nk kna cuba2 apply je..Mah Sing Group ada projek mega kat Cyberjaya..ikutkn mmg nk keja kt cni smp pencen...tp takut gak otak aku yg pencen sebelum smp masa..hihihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails