Pages

Thursday, July 1, 2010

Tak Best..

Hari-hari yang tak best dah bermula..Semalam, sorang assistant staff yang baru masuk sebulan dah tender resign letter..bkn 1 month notice, bukan jugak 24 hours notice tapi less than 2 hours notice..dalam kol 4 bos intercom bagi tau that girl dah tendered letter..benti sebab nak jadi cekgu pendidikan jasmani..tu tak pa la..hak dia..tapi benti mengejut tu yang kurang sopan tu. setahu saya dia baru nak pi interview..baru tengok dia buat resume..baru dok apply..bukan confirm dapat lagi pun..tup tup resign..ok..memang hak dia..biar la kan..tapi, at the end, saya jugak yang susah..all the donkey job come back to me..ni yang saya tak suka..

Lepas tu di hampeh kan lagi dengan note dari HR yang saya ada sehari unpaid leave. 25hb May sebelum pegi Shanghai kan saya demam..pagi tu saya sms la bos bagitau lambat sket pi keja..baru lepas makan ubat nak tido jap bagi berpeluh sket baru pi ofis..memang takde intention nak apply cuti sebab esoknya dah nak cuti banyak hari nak pegi Shanghai tu..bos lak reply " why dun u take leave and have a gud rest"..best kan..nak datang lambat sms je..buat macam company makcik sendiri..ok..bos soh cuti, cuti  je la..lepas tu saya lupa submit leave form..sampai la dah masuk bulan June..ok la..submit..sekali HR bagi note saya tak cukup annual leave untuk bulan May..dah abis masa cuti panjang sebelum tu..balance cuti yang ada lagi 9 hari setengah tu blom entitle lagi sebab cuti depa bagi prorated..so, tolak la sehari gaji..hampagas betul la!!!

Lepas tu, bila bulan Julai je memang saya akan sebok buat report to kementerian..online report..dah nama online report kena la buat di komputer yang ada internet connection kan..sekali internet kat ofis ni 2-3 hari ni pulak dah bukan macam siput b*b* lagi dah..tapi macam siput mati..tak bergerak langsung .ntah apa la masalahnya tah..rumah dekat, saya pun balik la ambek laptop..pakai broadband sendiri..dah siap report, tak bole print pulak dah..dah tentu la laptop saya tak de network dengan pc dan printer kat ofis ni..leceh la kalo nak connect printer tu kat laptop saya..laser jet printer tu pulak kat workstation lain..modem tu bole je connect kat pc ofis tapi loading macam siput sedut..pendek kata sengal la..panjang kata menambah tak best semua yang dah sedia tak best..

Ishh..memang serba tak best la minggu ni..Dari bole buat keja rilek-rilek..dah kembali kelam-kabut..dari hari-hari muka manis, senyum, mood baik je kat ofis now muka dah monyok macam nyonya kalah judi..dengan muka yang monyok ni saya pegi la satu kedai yang tak la selalu sangat pegi..time nak bayar, brader tu tanya saya soalan yang bagi saya agak kejam dalam situasi emosi yang tak best ni..

Brader : akak ni keje warden penjara ke?
Saya : nape?
Brader :saya tengok akak ni tak penah senyum..
Saya :  :-) (saya bagi kat brader tu senyuman terpaksa yang paling manis sekali)

Dalam hati saya cakap.."ishhh..penyapu betul la mamat ni..mau aku bagi balistik kat kedai ngko ni karang"...


5 comments:

ain said...

uish..tender 2 jam tu..hebat betoi...

cian kat hang la najwa noo...

mamat kedai tu pun satu...siap tanya warden penjara tuu yg takboleh tahan tuu..

n.a.j.w.a said...

ain..dia staff contract basis..bole la chau cincau mcmtu..tp at least bagi la notice 1 day in advance ke kan..mujur gak la xbnyk task yg aku hand kt dia..

mamat tu mmg nk kena karate dgn aku ;p

ANAKIRANA said...

hahahahhaha pandai mamat tu bergurau :P

genny da bomb said...

dia wat lawak ng hang tu..muka serius sgt..hg bukan memang jarang senyum kannn..hahahha

n.a.j.w.a said...

ana - wrong timing..hehe

genny - aah..aku mmg jarang senyum..sebab senyumanku yang manis ini sungguh mahal..uwekkk ;p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails