Pages

Sunday, July 18, 2010

Tak Ada Tajuk

Balik dari Melaka tadi, singgah umah Abg Mazlan (ex-jiran)..dia wat kenduri kawen anak dia..biasa kalo orang buat kenduri kawen, mesti ada nasi minyak, kurma, ayam masak merah, acar bagai..tapiiiii..tau apa Abg Mazlan ni jamu tetamu masa kenduri tadi? jeng jeng jengggggggg..NASI LEMAK. First time saya jumpa orang buat kenduri kawen jamu nasi lemak..kalo kat kampung maybe dah kena umpat kalo wat kenduri kawen jamu nasi lemak je..

Saya salute Abg Mazlan ni..saya suka attitude dia..disebabkan bajet yang terhad, dia buat kenduri seadaanya..semampunya..dia tak pinjam sana sini bergolok bergadai untuk buat kenduri kawen anak dia ni....kalo makanan tak sedap orang bercakap..sedap pun orang bercakap jugak..jamu nasi lemak mungkin ada orang yang bercakap, jamu nasi minyak pun belum tentu orang tak bercakap..pendek kata, orang memang suka bercakap..panjang kata, peduli lah apa orang nak cakap..bagi saya, janji nawaitu kita ikhlas nak jamu orang..nasi lemak tadi sedap..ada ayam goreng dengan sambal sotong..dengan tak malunya saya dengan Umar makan dua pinggan..

Masa kat Melaka (umah mertua), kawan mak mertua tego saya..kata makcik tu "slimnya badan..menten je..diet ke?" saya? haihh..dalam hati ada taman bunga la dengar makcik tu cakap macam tu..kata-kata makcik tu macam baja..kembang kuncup bunga-bunga dalam taman saya..hidung pun sama naik kembang kempis punya seronok makcik tu cakap saya slim.. mak mertua pulak sambung "dia memang dari dulu kurus..tu pun sebok nak kurus lagi"..sebelum kawen memang la saya kurus..masa sekolah lagi kurus sampai ada cekgu gelar saya "bini popeye"..tapi, sejak dah kawen dan peknen la badan saya berkembang pesat..cuma dalam 2 bulan ni saya berjaya kekalkan berat kurang dari 55kg tanpa diet..yahooooo!!!



2 comments:

n.a.j said...

weh..ain pun tak boleh pi kurang dr 55 kg..apa rahsia hang najwa ? share sket..

n.a.j.w.a said...

ain, biar btul berat hg 55 or above 55..penimbang tu rosak kotttt..

hrmm..x dak rahsia pun..berat turun sejak bnyk jln2 aritu..msa jln2 bnyk pakai kuasa kaki..otomatik berat turun 2kg.skrng cuma kawal sket selera mkn aku yg mcm rimau ni :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails