Pages

Wednesday, July 28, 2010

Order Kuih Raya

Yihaaa...saya dah oder kuih raya...bulan puasa pun belum masuk lagi..tak cukup puasa tahun lepas pun baru semalam abis ganti...saya tak peduli..saya nak order jugak. Tengkiu Jj yang sudi ambek order. Mula-mula plan nak order dari kawan Geni..sekali kawan Geni dah tak wat bisnes kuih raya tahun ni..weii Geni, kempunan aku tau..saya ingat saya dah hover order kuih raya awal sangat tapi rupanya kakak saya cakap dia lagi awal dah oder kuih raya.. lagi advance :-)

Setakat ni, saya dah oder 5 jenis biskut raya. Tart pun order sekali. Tart paling sedap di dunia macam yang saya order tahun lepas dah takde tahun ni sebab kakak buat tart tu dah gagal dikesan..kalo tau dia leh ilang macam ni mau saya pasang sensor kat dia yang bole dikesan guna GPS ke..giler punya sedap home made tart dia sampai last year saya beli  extra 1 balang khas untuk makan sendiri..Lagi satu saya harap tahun ni dapat la order lagi kek lapis sarawak yang sungguh lazat macam yang saya kirim tahun lepas dari kakak ipar saya  -Kak Nor. kek lapis tu memang buat kat sarawak dan dibawak ke semenanjung..saya order kek lapis yang ada lapis coklat cadbury..wallaweiiiiii..sedap giler..harga bole tahan tapi sedap punya pasal saya pejam mata order jugak..tahun lepas saya order half cut je, so makan sendiri sampai puas, langsung tak hidang kat orang yang datang beraya..muahahaha..tahun ni kalo dapat oder lagi saya nak oder yang sama macam tahun lepas dengan yang perisa horlick..sungguh lazat...

5 jenis yang saya oder kat Jj tu rasanya tak cukup untuk 3 buah umah..umah sendiri, umah mak saya dan umah mertua saya. tahun ni saya mungkin tak buat kuih raya macam tahun lepas..tahun lepas dengan gigihnya buat 2 jenis. so, sape yang jual kuih raya yang diyakini sedap dan lazat sila la promote dekat saya ye :-)

10 comments:

genny da bomb said...

apo nk buat..kuih raya akak tu sedap smp ramai org oder smp helper pun lari tak sanggup kot hahaha..

so tahun ni dia tanak buat sbb serik kot gamaknya..huhu..sadis gak aku ni takde hala tuju nk try kuih raya mana plak..ni aku pn tuju kuih raya jj nmpk menarik so aku dh mintak sample kakakakaka..tatau la bila bole dpt..hopenye sblm posa la..heheh

n.a.j.w.a said...

apa kata tahun ni hg jual kuih raya..cookies hg kan sedap..gerenti aku oder kat hg..bole eh geni..aku oder 50psc :p

genny da bomb said...

haha tak kosa aku la wehhhh..tak smp tahap nk jual lagi la..lgpn oven aku oven gas..kdg warna coklat gelap kadang cerah haha..malas la aku nk jual hehehee

n.a.j.w.a said...

kalo xnk jual pun at least buat la untk jamu aku mkn..ini asik war2 kan sedap..sedap..bg org terliuq lpstu wat bodo je..xreti2 nk sua sket ;p

Unknown said...

genny..uat cookies banyak2 bagi kat aku n najwa...ahahahahah

genny da bomb said...

tanya jj la dia kata sedap ka dak..aku ada bagi kat dia..hehehe..aku kata sedap aku tak wat bodo la weiii...kan aku bagi resepi...haiyooo..cuba la wat tengok..hehe..aku ni lagi la amatur dari hang..at least hang dok wat biskut raya lagi kerap dari aku laa weii hehe

n.a.j.w.a said...

aku xnk resipi..aku nk yg hg buat..mana sama buat sndri dgn org buat..enzim2 tngn hg dgn peluh2 yg menitik dlm doh tu mst la x sama perisa dgn aku kn..hahaha..

weii..tak aciiii..jj dpt cookies hg aku xdpt2 lg punnnnn

genny da bomb said...

jj tu kebetulan aku nk gi tgk rania n sblm tu aku buat..ala ta smp 10bijik pun jj makan haha..

peluh mende buat tu kalo pakai mixer hehe..

ANAKIRANA said...

aku oder 2 jenis ja...
konon2 nak buat 2 jenis...nak amik resepi choc geni..tapi nampak gaya mcm tak terbuat jer lagi huhuhu

n.a.j.w.a said...

ana, bila lg nk tunjuk skill wat kuih raya..ni lah masa nya..dapo serba lengkap pun dah ada..apa lg..hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails