Pages

Wednesday, November 24, 2010

Hadiah Hari Jadi

24 Novermber 2010..

Happy Birthday to Encik Nazley..hari ni birthday asben saya yang ke 37..saya cuma hadiahkan ucapan "Happy Birthday" dengan air liur..ucapan tanpa apa-apa hadiah berbentuk material seperti tahun-tahun yang lepas..tahun ni saya mahu ubah ke method memperingati hari lahir dengan cara yang paling jimat..(kedekut nya kau najwa!!)

Umar yang belum bekerja mahupun bergaji (sekolah pun belum) tak lupa mengucapkan happy birthday pada ayahnya..naik atas katil..peluk ayah dan wish "Happy Birthday ayah"..diikuti dengan nyanyian happy birthday yang diulang-ulang dalam berbagai versi..


   Mungkin Umar rasa sangat kreatif bagi ucapan happy birthday lepas keluar dari toilet


Saya bukan tak nak bagi present kat asben tapi saya tak tau nak bagi present apa..ditambah pulak dengan hari ni berlaku kecilanatan yang tak di duga..RM550 terpaksa dikorbankan disebabkan oleh kecilanatan atau kebongokkan tragis yang berlaku..saya tak nak cerita apa ke halnya dengan kecilanatan itu sebab saya tak nak menuduh siapa-siapa tanpa bukti..dan kalo hal itu adalah disebabkan oleh kebongokkan yang tak disengajakan, ianya adalah kebongokkan paling tragis yang merugikan saya..apa pun saya tetap redha dan bertanggungjawab sepenuhnya di atas hal yang berlaku dan saya tak akan menyalahkan mana-mana pihak disebabkan oleh kecuaian saya sendiri.

By the way, apa hadiah birthday paling sesuai untuk lelaki umo 37 tahun??any idea??saya pernah letak soalan yang sama di facebook saya..respon yang saya dapat ialah....

 Najwa..apa hadiah besday paling sesuai untuk lelaki berumur 37 tahun??
    • Shakirin Mohd seorang lg anak!!
    • Ard Kbg dua org anak
    • Najwa ‎5 lg pun bole (belum ada rezeki ok)
    • Shakirin Mohd buleh2. sorang sethn. kalu lbh 40thn risiko
      Lynn Nordin Jam tangan...
      Najwa jam dia pakai Patek Philippe..aku mampu bagi Casio je..nnt mst dia x pakai
      Ard Kbg beli kat lelong dah..janji tulis patek philippe (ard, hanya Johari mengenal Maniam)
      Jimi Dan beli dia kapal terbang remote control
      Khairunisah Mohd Thiyahuddin ‎12 month ssubscription of his favourite magazine
      Najwa ard - xmo bg jam.. (dia baru beli jam yang kalo gadai bole buat kitchen cabinet idaman aku..arghhh)
      jimi - dh beli remote helicopter tp smp arini x main sbb heli tu asik terhempas..x reti nk control
      runi - 6 thn kawen x penah nmpk dia bli magazine
      Khairunisah Mohd Thiyahuddin wakakaka....some football magazine...? nat geo? rdigest?
      Jimi Dan set golf 
      Najwa dia x layan bola..tngk gitu2 je..dia minat F1..seb baik gak la skrng bkn musim F1 racing..kalo x kopak la i nk bg present tiket tngk F1.. (baru-baru ni ada ofer 50% off on F1 ticket tapi i takde bajet nak beli tiket grand stand)
      Najwa jimi, asben x main golf..
      Jimi Dan dia pandai main apa? bawak je gi makan kat mana2.. exclusive sedap..
      Najwa ntah la jimi..xtau dia pandai main apa..game kt henpon pun xreti main..kekeke..yg aku tau dia suka exercise - joging. yes..makan-makan..bagus idea hg..bole aku tumpang sekaki mkn..hihihi
      Khairunisah Mohd Thiyahuddin kasut nike/adidas paling terkini
      Syahrilsp Samsudin ajak gi candle light dinner,naik cruise tasik putrajaya......
      Najwa runi, dh ada..bru bli bln 5 aritu msa pg europe..any other idea? tiap2 thn pening pk nk bg present apa bla bday..
      syaril, idea yg menarik..Dondang Sayang Cruise
      Ard Kbg mekap keta dia
      Najwa ard, dr make up keta baik make up bini

At the end..takde pape present..kalo nak beli pun poket dah koyak rabak RM550 terbang nak beli apa lagi kan...saya tau Encik Nazley tak harap pun wife dia ni bagi pape present..cuma saya yang bila nama birthday je mesti tergedik-gedik nak bagi hadiah..pastu bila birthday sendiri memang harap asben bagi hadiah..hahaha..ni pengakuan ikhlas..(alaaa...korang pun mesti macam tu kan?? baik mengaku...) sebenarnya saya dah arrange 3 hari 2 malam percutian di Pangkor Island Resort bulan 12 nanti..i'll consider it as a special birthday treats and hope he will enjoy the holiday..and..i never forget to pray the best for him 5 times a day..doa bagi saya adalah tanda kasih sayang yang tak dapat dijual beli..peace

9 comments:

genny da bomb said...

dah dia suka joging beli kasut sukan..tak pun branded sports attire hehehe

ANAKIRANA said...

hahha ok aaa tu ..modal air liur jer..
kalau buat2 ilang ingatan lagik naya..tu kira bertuah gak kira hang masih igt kekekekeke

Jiha said...

weh hang masak laa sedap2..lepas tu wat candle lite dinner..wat seprais laa..hehe..

n.a.j.w.a said...

geni, dia bru beli kasut..wat apa kasut bnyk2..membazir :p (mcm alasan je kan..kekeke)

ana, tu aku dh book cuti 3 hari 2 mlm kt pangkor tu kira present gak la tu..kalo nk ilang ingatan pun bior ilang msa nk check out..buat2 lupa yg aku yg nk byr accomodation sume tu..hahahaha..

jiha, mana bole candle lite diner ber 3 dengan Umar..nnt kejap2 Umar blow lilin tu..bertiga kena pakai kalimantang light diner je..

Unknown said...

aku tau hang nak bagi present apa...
apa kata yg beli baju tido seksi2...jenis yang lain la dari yg selalu pakai..uniform nurse ker ..koboi ker..apa2 la...kan?pehtu hg pakai la..ikat reben kat dahi hg..hadiahkan diri sendiri delam baju tido yang seksi...hahahahahaha..hg gak untung kan...dapat bj tido baru..

n.a.j.w.a said...

jj, jawapan aku sama mcm yg di chat kt fb tadi..tak bole rewind balik kt sini..u know i know sudah la..hahahahaaa..lawak gila idea hang

zt said...

aku baru nak suggest hadiah percutian.. tgk2 ko dah ada idea :)

fara said...

alahai..
kawan2 aku ni tetap macam yang aku kenal dulu...
aku suka idea JJ... huhuhuhuhu....

n.a.j.w.a said...

zt, hadiah percutian bule aku tumpang cuti sekali kan..i likeeee

fara, ye fara..kwn2 hg ni sume masih "chachat" mcm dulu :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails