Pages

Monday, January 3, 2011

Al-Rawsha

Semalam saya makan di Al Rawsha Restaurant, Jalan Ampang..adik-beradik sesuku sepapat dengan Saba la jugak jenis-jenis menunya.. 1st time makan kat Rawsha dulu, saya rasa Chicken Mandy kat Rawsha ni sangat sedap..super duper lazat..tapi, lepas dah makan kat Saba, saya rasa nasi-nasi juga ayam kambing di Saba lebih sesuai di tekak saya..terbaek dari ladang..

Semalam kitaorang oder..

Mango Juice..yang ni best!! pekat dan likat penuh rasa mango..

Chicken Mandy..tapi tak jadi makan.. hantar balik ke dapur sebab bapak saya nak makan Chicken Grilled..salah oder.lepas dekat 1/2 jam, datang la ayam bakar yang macam nak  hangit dan rentung ghupenye..dah la ayam tu kurus keding..lupa pulak nak ambek gambar..

Lamb Khabsa.. boleh la...

Chicken Kebab..ni pun boleh laaaa...

eh ni bukan menu oder semalam..ni Umar dengan atuk ayah & siti Umar..
ni pulak..si montel - Raisha Amaani..

Kalau kat Saba, ada kuah kari percuma..kat Rawsha ngak ada  yang free dong..kalo tak oder pape lauk berkuah memang alamat makan nasi sambil tercekik-begik ... satu hal yang saya paling tak berkenan kat Rawsha ni is the service..bayangkan 3 kali panggil waiter nak mintak pape tak datang-datang..ada waiter yang nampak kita panggil dia tapi dia bole buat dono macam la kita saja-saja nak lambai dia..nak oder tea pun 15 minit panggil baru datang ambek oder..heeeiiii..mau tak rasa nak pakai healer panggil waiter??

Apa pun, kalo saya cakap makan kat Saba sedap, ada juga yang akan cakap Rawsha laaaaaagi sedap..so sedap itu sebenarnya amat subjektif. bagi yang suka makan nasi ala-ala Maher Zain nih, bole la buat kunjungan tak rasmi ke Al Rawsha ni..

Al-Rawsha Restaurant
No. 78 Jalan Damai off Jalan Ampang
55000 Kuala Lumpur
Tel: +603-2143 9151
Fax: +603-2145 6943



3 comments:

zt said...

suka saba' juga :) especially chicken grilled+nasi arab+ air lemon :) fuhhhh terangkat :)

n.a.j said...

ada map pi restoren saba tuuu tak?

buat ain teringin ja nioh mau layan nasik arab...nyum nyum..

n.a.j.w.a said...

zt, calit sket..yesss.. :)

ain, saba ada 2..setiawangsa & cyberjaya..ain nk pg yg mana satu? eh, smp je LCCT nnt call lah aku..moh mkn Saba kt cyberjaya..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails