Pages

Monday, January 24, 2011

Resign..

Hari ni, saya telah buat tindakan "kamikaze".. saya hantar notis 1 bulan BERHENTI KERJA!!!

Alkisah..

Hari Jumaat lepas, sesuatu telah berlaku yang menyebabkan saya rasa sangat menyampah, marah dan sangat tak suka tahap maksimum..lalu saya dengan "emo"nya telah bertumbuk bergusti bertekak dengan ikan jerung betina di ofis saya..saya cuma mempertahankan diri saya..ikan jerung tu pernah hampir-hampir menampar salah sorang orang bawahan  (sekarang dh ex-staf)..juga pernah menunjal kepala salah seorang orang bawahan..dia juga biasa memekik-mekik terhadap orang bawahan dia dihadapan orang lain..oleh itu memang tidak menghairankan jika orang bawahan dia selalu bersilih-ganti..dia memang tak diganti-ganti la sebab dia ada akar kuat..kena tunggu sondol dengan jentolak je baru bole ganti lain..

Saya tak la di tampar..juga tak ditunjal kepala mahu pun dipekik-pekik macam la saya pekak tak bole dengar suara dia yang macam petir tu..tapi dia telah buat sesuatu yang "mencemar" reputasi saya..sebab itu, saya memang ada alasan yang kuat untuk meroyan macam hari Jumaat haritu..lepas meroyan terus balik rumah tido....saya nak resign bukan maksud saya surrender atau dah buat salah..reason utama, saya tak nak kerja dalam iklim yang tak sihat..lagi pun saya rasa dah sampai masa saya "make movement before its too late"..dah 7 tahun pun kat sini....kalo pokok durian pun dah berbuah..kalo kucing pun dah beranak-pinak dah..

Tapi, seperti dijangka, bos saya tak nak terima "surat chenta" saya..bukak pun tak..curah saya dengan segala macam susu pekat manis lagi lemak berkrim selama sejam lebih..cerita saya meroyan dah sampai ke BOD..dan hari ni si jerung betina bercakap dengan penuh sopan santunnya didepan saya..oh,one of upper management  people nak "date" dengan saya esok or lusa.. saya tunggu....baru terasa bole pakai tagline..erk iklan apa ye...  "kerana dirimu begitu berharga"..hahaha..

Sekian terima kasih..



7 comments:

Anonymous said...

hg ada can minta mcm2 nih...minta nek gaji + nek komisen + annual leave 60 ari ka sethn (hahahahaa) dll...pastu jgn lupa belanja kami noo !!

ANAKIRANA said...

wahhhh sudah tekad nampaknya!
hang buat jual mahal sket..satgi depa up lagik gaji hehehe

genny da bomb said...

dia takut hang naik atas dari dia kot..sbb tu dia cantas awal sket..

n.a.j.w.a said...

any & ana - aku mmg pencinta duit..haha..tapiiii..in certain situation, duit (naik gaji) bukan keutamaan.. my bos said "this is not the rite time to resign cos bonus & angpau coming"...and honestly, i dont care anymore..mrh bonar kan???

geni, dia dh kt atas dh..dia xheran ikan kembung mcm aku..cuma dia mmg sejak azali mcmtu..nk pulak dh masuk tahap menopos..at least aku dh bukak mata dia luas2 yg bkn sume org dia bole lanyak sesuka hati..

Rozelia Shariff said...

Cayalah Najwa! You rawk!! :D

zt said...

mmg hebat kwn aku sorang nie :)

Unknown said...

baru aku tau citer kat fb tu..
sokong2...uat cam aku..terus tukar pejabat...dorang ingat kita lekeh sgt..kebulug sangat ke..hahahahah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails