Pages

Sunday, January 9, 2011

Pecah Rekod Kebangsaan

Seperti biasa..nak la riuh sereban seblog pasal cerita pecah rekod kebangsaan sendiri nih..

Alkisah..semalam mak mertua kasi inti karipap..Encik Asben dengan selamba kodoknya meng-under estimatekan kebolehan saya buat karipap..tapi, betul lah tu..memang seumur hidup tak penah buat karipap pun..makan pandai je..buat sendiri memang tak wujud lagi la dalam rekod masak-memasak saya..penah la cuba-cuba nak tolong adik ipar kelim karipap tapi lepas buat sebiji tengok herot-petot terus tak nak buat lagi dah..selama ni saya cuma buat inti karipap tapi gulung dengan kulit popia..so tak boleh lah di panggil karipap kan..

Dengan adanya inti percuma ni, malu la kat mak mertua kalo tak buat jugak karipap..maka dengan semangat berkobar-kobarnya, pepagi hari ni saya pun buat percubaan pertama mengelim karipap..hentam keromo je gaul-gaul bahan nak buat doh karipap tu..

Inti karipap hadiah dari mak mertua..

Ini diaaaaaa...my 1st karipap ever after 30 years old..karipap montel..terus MMS kat bapak mertua soh tunjuk kat mak yang menantu tengah buat karipap..

Macam-macam ghupe dan saiz..kira kejayaan la jugak ni..kejayaan!! kejayaan!!! (sambil berlari-lari setempat..)

Budak ni..nak jugak menyebok..sumpah tak nak makan karipap Umar buat..dia gelek-gelek dekat 30 kali sampai doh tu bertukar kaler..eeiii

Lihatlah seantero doniya yang fana..tengok..tengok..dah ada kemajuan kan..MMS jugak kat Encik Asben dengan msg - "sila berangan-angan balik kerja nanti dapat makan karipap"

Siap sudah..Oh..dengan bangganya saya persembahkan karipap pertama saya...walopun senget-benget herot-petot, hidung saya tetap rasa nak kembang kempis jugak.. MMS pulak kat bapak sendiri dengan msg - "anak abah-mama pertama kali kelim karipap".. rasa nak mms abis kat sume orang dalam phonebook..

Goreng time...ah..kenapa jadi kutut-kutut pulak ni?? terus  mms kat mak mertua dengan msg - "mak, kenapa karipap saya kutut-kutut macam kulit katak puru ni??"..kata mak, minyak panas sangat..

Umar - "mama, sakit la kepala saya.." Mama - "apesal??" Umar - "cuba mama ketuk karipap ni kat dahi mama.." #$%^&* oiiii..yang hang pi ketuk kat kepala sape suruh?? karipap untuk makan..bukan buat jadi hammer ketuk-ketuk.. mama terus tarik gear gostan..lari masuk bilik pekup muka kat bantal..kecik-kecik dah pandai  loya buruk macam apak kau..


Sob..sob..sob..karipap saya rangup tapi keras sket..makan panas-panas memang la rangup..dah sejuk nanti tak tau lah apa kondisi karipap tu..so, sebelum Encik Asben balik keja pastu time nak makan dia buat ayat-ayat loya buruk selamber kodok macam statement jujur dan ikhlas anak dia tadi, saya awal-awal dah call bagi tau karipap saya kalo baling kat dinding pun dinding retak..



2 comments:

Jiha said...

Oklaa tuh beb..percubaan pertama...lepas nih leh try buat lg..cuba taruk air ais plak..tp serius cntik kelim hang even first time buat..aku dulu asben trus cakap awat tak pki kelim plstik jer..huhuhu

genny da bomb said...

ok la tu..yg penting isi sedap..kulit keras ke apa belakang kira..kalo kulit lawa isi hampeh tak jalan jugak nk makan pun hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails