Pages

Thursday, December 30, 2010

2011 : Mission Not Impossible

Lusa dah masuk new year - 2011. Kurang dua minggu lepas masuk new year,  umur saya pun akan tambah satu angka lagi..saya suka ayat-ayat dan kenyatan yang jujur dan ikhlas..so dengan jujurnya saya mengaku yang saya tak gemor dengan angka 31 dan ke atas..bukan maksud saya tak bersyukur..Allah panjangkan umur pastu badan pun sihat dengan rezeki yang murah...alhamdulillah...syukran..syukran..

Cuma tak gemor bila umur bertambah, berat pun mudah naik sebab metabolism badan dah tak sama dah macam masa tengah muda belia.. kulit yang dah sedia tak berapa sihat pun mula meragam nak manja lebih-lebih..rambut yang kalo masa dulu hitam lebat tak lama lagi tengok la..keluar la kaler-kaler "silver" yang menyilau mata lepastu rambut pun tinggal dua tiga ulas je kat kepala..part-part yang dulu kental pelan-pelan pulak kendur..tak ke sedih? 

Saya bukan la beauty conscious type..tapi cuba untuk tampil sihat dan cantik luaran dan dalaman..saya peduli gitu-gitu je kalo orang pakai baju cantik, handbang cantik..kasut cantik..tapi kalo tengok orang yang kulit cantik badan selim-melim especially kalo orang tu dah beranak-pinak, memang terbuntang-buntang bijik mata saya..kalo body comel pun tapi kulit cantik gebu-geban pun sangat merompak perhatian saya.. pastu sebok la nak korek rahsia kecantikan tok nenek dia..ini cerita sekarang la..kalo masa sekolah dulu taknye heran sangat pasal nak cantik ni..berlemoih je manjang..time makan kat dining hall kalo Mak Cik Kong bagi buah betik tak mo makan..sebab takuttttt..siapa tah yang jahat sangat cakap kalo makan betik nanti bole membesarkan "payung udara"..punya bongok time tu pi percaya pastu tak makan betik..nahhhh..adik-adik, kakak-kakak dan kawan-kawan..mari pakat makan betik kalo nak membesarkan "payung udara"..tak payah ikut Pamela Anderson pakai silicon..


Sekarang....dah kawen..dah beranak..dah berumur..baru la kalut..ada orang bertuah, tak payah susah payah sebab kulit dah sedia bersih dan cantik..tapi saya tak tergolong dalam kategori bertuah macamtu..kulit muka yang memang dah sedia maklum macam permukaan bulan memang takde cara lain lagi dah..sebelum kawen bapak sponsor pakai Demalogica pakej dengan facial sekali..dah bertunang bakal mak mertua pulak sponsor set Nouvelles Visage..dah kawen laki sponsor pakai Clinique pulok..dengan facial 2-3 bulan sekali pun sponsored..haaa..ko ingat artis je ada sponsors??hakak pun ada...tapi, dok macam tu jugak..padan la Encik Nazley cakap "gosok dengan kertas pasir aje lah.."..sob sob sob..serius ayat selamba kodok takde perasaan..eh, ada la perubahan sket..tengok..tengok..takde dah "jururawat" sebok nak menempek kat muka i ni tapi parut-parut lama tu yang degil nak mam.... tunggu la duit tabung nuffnang aku cukup nanti..aku laser kan ko parut!!! so korang, buat la amal jariah tolong tambah duit dalam Tabung Laser saya dengan mengklick iklan di blog saya ini...hahahahahaaaaa (cehhh..macam la beribu-ribu nuffnang kasi yek)

Dan saya suka dengan kawan-kawan blog saya..most of them memang kawan dari masa sekolah dulu lagi..kawan-kawan saya ni tak kedekut nak share ilmu dan info kecantikkan..takde la deorang nak cantik sorang-sorang je..dengan pengaruh dari kawan-kawan saya ini.. maka saya pun dengan ini nak mencuba produk-produk berikut sebagai new mission not impossible saya bagi tahun 2011..tahun 2011 adalah tahun melebur duit untuk kecantikan luaran dan dalaman..

1) Hair krim - tumbuhkan balik rambut kat kepala yang dah nak gondol.. thanks to Jj yang berbaik hati introduce krim ni
picture - credit to Living Active..read @Living Active for info and benefit of VCO Hair Cream

2) Collagen - product ni di introduce oleh Ana dan keberkesanan ke atas Ana telah terbukti. (psstttt Ana, aku terpesona ;-) info dan benefit produk ni sila baca sendiri di SINI atau pun di SITU ..hakak shy-shy cat nak cerita..miowwww..




3) Health Supplement, again from Living Active and introduced by Jj. 


Sume product di atas telah selamat di oder tapi belum selamat sampai..dah selamat mencuba nanti akan saya war-warkan riuh sereban seblog pasal keberkesanan ke atas diri saya..

Sharing is sexy caring..Selamat Tahun Baru semua!!!

8 comments:

ANAKIRANA said...

tak pa...belanja utk diri sendiri ..kita keja..apa salahnya nk manjakan diri

aku beli pati halia tu nk try..tgk mustajab ke tak hahahaha
kalau ramping perut aku..mesti aku heboh2

genny da bomb said...

mmg dua org tu la suka bagi tips cantik ni..hihi..kalo harapkan aku..tips cemana nk masak membelonkan badan bole la..keskeskesss...

genny da bomb said...

wei ana...iron tu tak jalan dah ka nk berpati2 plak ni kekekekke

n.a.j.w.a said...

ana, aku dh pakai dh pati halia mustajab tu..kalo dh lemak tepu tu kena telan je la pati tu baru btol mustajab kot..hihihi..

geni, hang comel gebu-geban tetap merompak mata aku jugak hape..cuma hang je yg kedekut xmo share rahsia kejelitaan ;p

genny da bomb said...

aku nk kongsi mende dah aku tak pakai apa2 yang pelik2 huhuhuhuhu..aku pakai bedak carrie junior je..bole dak aku habaq rahsia aku camtu??hahahhahahaha..

n.a.j.w.a said...

geni, boleeeee..tu rahsia kecantikan asli tu..share je la hg pakai bedak baby ka..tepung ubi ka..mst pastu aku dgn sume2 yg galak nk muka gebu-geban ni pakat beli tepung ubi seguni..hahahaha

Natrah said...

aku nk syibuk gak....bidan nguruk aku kata minum air ais leh bagi perot muncit...bidan la kata, kalo aku kata mesti hampa x pecaya sbb perot aku mmg terlebih sudah..hahha..

Natrah said...

nk syibuk gak, bidan aku kata(kalo aku kata mesti hangpa tak pecaya, sbb perot aku terlebih sudah,haha)...jgn minum ais,nnt perot/rahim kembang dan akan mengara ke arah buncit..buah jambu batu,kobis ngan kacang panjang sgt sejuk-xsah makan..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails