Pages

Thursday, January 13, 2011

The Birthday and the Wishes


Today is my birthday..am 1 year "younger" than last year...am 31 oredy..for some people its maybe just a number..the number which you can count..but for me, it is more than a number..kalau semalam Allah ambil saya, maknanya saya cuma dapat hidup selama 30 tahun sahaja..dan saya pergi dengan banyak kekurangan dan tanpa cukup bekalan..tapi, Alhamdulillah..am blessed..Allah masih bagi saya ruang dan masa untuk  mempersiapkan diri dan menikmati nikmat hidup di doniya yang fana ini ..saya sangat bersyukur..alhamdulillah..

Saya tak penah tetapkan target umur sekian-sekian untuk berhijran atau berubah kearah yang lebih baik..i hope i will always try to at all the time..and on my 1st day of 31 years old ni, i keep praying that Allah will always guide and show me to the right path since sometime am being so kebendaan and duniawi.. i just hope that i can live happily ever after..macam ending fairy tales story or  cerita cintan-cintun..happy for me means aman damai without perang teluk mahupun perang dunia ke berapa sekali pun di rumah, di pejabat mahupun dimana-mana saja saya berada dan dengan siapa-siapa sekali pun..saya cuma mahu disayangi oleh keluarga, saudara-mara, kawan-kawan dan bos saya..juga saya akan sayang dan hargai semua yang saya ada..dan saya mahu jadi anak, isteri, ibu, menantu, adik, kakak, ipar, biras, saudara, kawan dan mukminah yang solehah.. itu saja.

Last but not least, thanks for all the warmest wishes from my family members and friends thru sms, email and facebook.. Am sharing this beautiful month with a fren who used to be part of my hand - Siti Nurhaliza  Jj  (11 Jan) and my niece and nephew - Ayman (11 Jan), Rafhana (12 Jan) & Batrisya (22 Jan)..happy birthday and may Allah bless all of us..

The birthday present celebration  .. the ayah insist to bring me to Genting for my birthday treats..tapi saya takmo..nanti both of us tak bole nak naik roller coaster together-gether..kena naik gilir-gilir..tak kan nak tinggal Umar sorang suh tunggu ..takut nanti dah jerit-jerit scary-meri naik roller coaster, pastu tengok  takde, sambung jerit "mana Umar..mana!!! mana!!!"..so i just ask for a dinner treat kat Tony Roma's..tapi, on my birthday..the ayah will balik kerja malam..so the mama tarik gear gostan sudah..hahaha...alaa..kejap je..pastu dah sendiri masuk gear parking.....okeh..time to chow..will cook for dinner tonite - fish fillet grilled with brokoli...tak dapat makan ikan Cod, ikan dory pun jadi lah...eh, Umar kata nak bagi mama dia present "Barbie"



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails