Pages

Monday, October 11, 2010

Tips Untuk Kurus

Lately ramai orang tego saya "kurus"..dalam perkataan lain "slim"...oh dah tentu saya hepi kalo orang tego macam tu..sebab, saya sorang yang agak concern pasal berat badan dan bentuk badan..sebab dirumah saya ada alarm yang akan berbunyi-bunyi bila bentuk badan saya dah tak berbentuk atau dalam ayat lain bagai kan doh biskut raya yang naik tak sekata.. (sila baca tanpa prejudis)

Tapi...masa saya ke MidValley tadi..berlakulah insiden yang meremuk redamkan perasaan saya yang perasan diri saya ini amatlah slim-melim..

Saya nak beli baju..masuk ke MNG..sukaaaaa..berkenan 2-3 helai..sebelum tu masuk Zara dulu..cantik tapi agak mahal bagi saya..kat MNG, saya terus sambar 2 helai blouse..dengan eksyennya saya ambek size M ke fitting room..bukak baju dan try..pasang butang satu persatu dari atas ke bawah..
pasang satu butang, ok..
pasang butang ke dua, ok..
pasang lagi butang ke 3 pun ok..
masuk butang ke 4, erkk..
butang ke 5..ayorkkkk..
KETAT!!

Ok..fine..try pulak size L...dari bahu sampai dada dah elok dah..dari pinggang ke bawah..arghhhhhhhhhhhhh..cukup-cukup..muat-muat..tu time perut kempis tak makan pape dari pagi..bayangkan kalo lepas makan..

So dengan hati yang agak sedey (dah takde mood nak beli), try pulak size XL..saya rasa elok-elok je la walopun sales girl cakap besar sket kat bahagian ketiak..tak pe la kan..senang sket ketiak bernafas..saya pun prefer longgar-longgar sket..

dalam MNG's fitting room

Tapi...sebab tak bole terima kenyataan yang saya bole pakai size XL..maka saya tetap beli baju size L..dari nak beli 2 lai terus tak jadi..ambek selai je..oh..sob..sob..sob..sedih..ingatkan dah kurus..tapi, perasan  atau perasaan aje..patut lah Encik Nazley cakap "aah..dah kurus..jari la"..

Tips untuk kurus?? tak jadi lah nak bagi tips sebab tak kurus pun kan..hahaha


3 comments:

~ f i d ~ said...

Tapi najwa mmg nampak kurus lah!!

Jeles taww..

I have at l;east 10kg to lose ni..

nak nangis plak rasa huhuhuuh

Unknown said...

hahahahahha..
anyway hg mmg dah slim dah..
kena bagi tulang hg kecik lagi la kalo nak kurus lagi..

n.a.j.w.a said...

kak fid, ilusi optik je tu..x pun gmbr sy dh disuper impose dgn bdn org kurus..hehehe..

jj, ingt x msa aku excident kt upm dulu..msa xray tangan aku, doc tnya "ni tulang ke ranting kayu?"

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails