Pages

Saturday, October 9, 2010

Terbakar..

Owh..macam dah nak berhabuk blog saya ini..busy doh..ditambah pulak dengan adapter laptop ni yang sakit tenat..hoih..tak habis-habis sakit la mak alah Dell ni..lepas satu, satu..tapi kali ni bukan salah Dell hokay..storynya...

Hari Isnin..saya di site ofis..tengah baca online news kat laptop tiba-tiba blackout..ada bau macam pelik..macam terbakar..macam gas pun ada..owh tidakkkk..disebabkan unit sebelah sume under construction, saya cuak..ntahnya workers tgh pasang gas ke apa (gas apa eh?? saya pun tak tau) tapi dek kerana rasa cuak itu, saya keluar dari bilik...lari jauh-jauh sket..saya takut tiba-tiba tebaboooooooo..meletop!! lepas 10 menet..erk..tak de pape letupan..ok..selamat kot..masuk balik..time tu saya sorang je tau kat ofis..nampak sorang workers, saya suruh dia cek nape blackout..tak sampai 5 menet light on balik..saya sambung mengadap computer..

Tiba-tiba, ntah kenapa rasa nak pegi ke stor main suis..kat dinding stor tu ada 3 buah tv LCD..tak switch on pun..bukak je pintu..makkkkk..api!!! api!!! help!! help!! ye..ada api tengah marak kat extension tv dalam stor tu.. apa lagi.."rumah terbakar panggil bomba..bomba datang berlumba-lumba.."  eh saya tak panggil bomba..saya panggil mat nepal ke mat endon tah yang tengah wat keje kat unit sebelah..dia datang pastu terus keluarkan extension yang dah suku hangus campak kat luar ofis.. hadoiii..giler ah..cuak hakak dik non..bayangkan kalo saya tak masuk bilik suis tu..ada 2 kebarangkalian yang akan terjadi..

1) ofis terbakar dan saya di soal siasat.. ATAU PUN
2) dengan saya sekali hangus bersama extension, tv, kabinet, meja dan kerusi..nauzubillah

Saya rasa kebakaran tu ada kaitan dengan kejadian blackout pagi tu...blackout tu maybe disebabkan oleh  short circuit  ke tak tahu lah kan pastu ia telah menjahanamkan adapter laptop saya. .hari Rabu masa saya nak pakai adapter laptop..adapter ni langsung tak berfungsi..last saya pakai adapter ni masa kat ofis hari Isnin..so, saya terus call Dell..kali ni, servis cepat dan pantas..call hari Rabu, hari Khamis courier sampai hantar adapter baru..good job Dell!! ni mesti penangan komplen ketidak puasan hati saya untuk servis Dell yang lepas..

Ucapkan selamat tinggal pada adapter yang dah terbakar ini


2 comments:

Rozelia Shariff said...

Hang tertinggai satu perkara lagi la Najwa...laptop pun jadi mangsa kebakaran juga..haha :D

Mcm mana pun, good job! Tindakan hang menyelamatkan keadaan :)

n.a.j.w.a said...

lia, aah ek..sungguh aku bersyukur sbb Allah bagi aku 6th sense yg sllu berfungsi dgn baik..kalo x tergerak hati nk msk stor tu, haih..x tau lah kan..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails