Pages

Thursday, August 26, 2010

Bosan vs Mood Raya

1st nak cerita yang bosan dulu.

Takde lain mesti pasal keje la..memang bosan la..ntah apa ke longkang apa ke jambannya bigggggg bos kua instruction suruh pindah ofis..my department yang 1st batch kena pindah..instruction keluar hari Sabtu, suruh pindah hari Khamis..manager call saya suruh inform yang lain kemas file yang nak angkut ke ofis baru. Sabtu tu suruh stayback..sori lah..saya dah ada plan nak buka kat luar aritu so i said kenot la. so Isnin  saya pack la sket file buat syarat..hari Selasa saya pegi ofis baru nak menyiasat keadaan ofis baru..mak aihhh..dinding pun tak cat lagi..econ pun belum install..wiring network apa pun tak dak..line telefon pun tak dak lagi..workers still tengah buat kerja..tiles pun ada yang tak siap pasang lagi pun..macam ni gaya nak suruh pindah? jiwa kacau betul la..hari Rabu bilik manager dah clear..sume file dia dah bundle. tunggu nak angkut je..katanya lori sume dah arrange dah..me and others still buat bodo je tak kemas pun..

Arini, Khamis..hari yang kononnya kitaorang kena pindah..sekali tak jadi pun..cuma perpindahan yang minor je..scale model je pindah ke new ofis..lega..legaaaa..lega sekejap je la..sooner or later mesti heboh lagi suruh pindah. seb baik tak berpeluh ketiak kemas barang kan..see..tu la i cakap, deorang ni suka flip flop decission..kejap macam tu, kejap macam ni.. honestly, saya memang saaaangat tak suka kalo kena pindah ofis ni..satu, sebab nak kena angkut segala bagai la..file bukan sket..selori..memang la ada mat nepal yang akan angkut barang tapi nak kena packing tu yang lomah tu..lepastu, proses perpindahan tu akan membantutkan kerja..yang paling tak best, ofis baru tu jauh sket dari umah..dah la kat construction site..sume block under construction lagi..our ofis je yang dah siap construction.. ..nak pegi sana kena ikut jalan besar yang sibuk..kenderaan rasmi saya, saya tak izinkan pegi sampai ofis baru tu..lenkali la saya cerita pasal "kenderaan rasmi" saya tu..saya dah cakap dengan bos, kalo suruh pindah jugak, company kena arrange la kereta company..bos cakap "ok"..macam sekarang, kalo saya kena pegi site ofis memang saya akan guna kereta company or boy company yang akan fetch..ewahh..macam besar sangat pulak kan..padahal kuli je pun..pape pun saya memang tak suka la kalo kena pindah sana nanti..menambah bosan yang dah sedia bosan :(  saya ada dengar desas-desus yang kitaorang nak kena pindah ni sebab mengikut kata master "feng shui", ofis baru tu lebih "ong"..ayo..banyak la hang punya "ong" !!


Yang tak bosan..mood raya sudah mari :)

Esok cuti..lusa pun cuti..yeay..walopun saya cuti cuma 2 hari, orang lain cuti 3 hari or lajak sampai 31st August, tak i tak kisah lah..janji dapat rehat 2 hari..tak de pape plan pun..nak malas-malas je kat umah..kalo rajin nak start iron baju raya..woooo..baru 16 hari puasa ok..cakap pasal baju raya, tahun ni sume baju ready made je..baju saya la..ada 2 pasang je baju kurung..cukup la kot..kriteria baju raya pilihan saya - yang mudah di iron..lagi bagus kalo tak payah iron langsung..hahaha..pastu, one of my manager begitu berbaik hati bagi hadiah blouse raya.. Thank you Irene..i likeeeeee :) tema kaler baju raya tahun ni  - kelabu "uk uk dog". since asben dah ada baju melayu kaler kelabu tu, so takde la baju melayu baru untuk encik somi..kesian..dah la baju tu baju raya dia ntah tahun bila tah..time belum kawen lagi punya baju raya..tapi sampai sekarang still fit him kira caya lah jugak kan..baju melayu Umar beli yang ready made je..RM35 je sepasang..beli kat Nilai Square..murah la kan..kain elok..jahitan pun kemas..kalo tempah upah je dah RM40..tshirt dengan seluar Umar sume dah setel..jauh beli haa nun di UK..mak dengan bapak dia pun tak dak baju raya dari UK..cuma yang kesian, Umar tak ada kasut raya tahun ni..sebab yang beli aritu agak besar gaban..bila pakai dah macam McDonald..masa beli ingatkan time raya dah bole pakai..lambat pulak kaki Umar ni membesar..so, pakai aje lah kasut tahun lepas ye..actually bukan kasut tahun lepas tapi 2 tahun lepas..masih elok and muat lagi..beli mahal-mahal mesti pakai sampai maximum..kasut baru pakai raya tahun depan ye nak..

Lain-lain, sama je kot. kat umah takde pape yang berubah..masih rumah yang sama..sofa yang sama..curtain yang sama..carpet yang sama..tv je kot lain..sebab sementara tv yang rosak tu nak elok, mak mertua sudah kasi temporary tv. kalo tv yang rosak tu tak dapat spare part, ada la kebarangkalian nak dapat tv raya..kata contractor Haier yang datang nak repair tv tu semalam, spare part tv plasma tu saaaaangat mahal dan susah nak dapat..so kalo dia tak dapat spare part, Haier akan ganti sebiji tv baru LCD 42 inch..owhh..how i wish they  wont get the spare part..muahahaha..

Now..im looking for tudung raya..takmo tudung Ariani - mahal. takmo tudung bawal - tak up todate. one of my baju kurung bercorak bunga-bunga mix with corak "aummmmm" - rimau. punya la susah nak cari tudung yang match..hrmmm..kat mana best shopping tudung eh??





No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails