Pages

Thursday, February 25, 2010

Mimpi Indah dan Angan-Angan Mat Jenin..

Hari ni ada company dinner kat Restoran Hakka, Jalan Tun Ismail..for Muslim akan di oder makanan yang halal katanya..siapa yang join dinner ni bole balik kol 3pm..now pukul 4.10pm..dan saya masih di office..maknanya saya tak join lah dinner tu..sebabnya..malas nak ke KL..abis diner mesti dah malam..stay aje la kat ofis..siapkan keje..sambil layan Facebook semestinya..juga layan berangan di website yang berkaitan dengan angan-angan..erk..saya baru surf website ni http://maemo.nokia.com/n900/ alahaii..jatuh cinta saya pada benda alah ni..kata sorang kawan di facebook, Blackberry lagi best..ye ke? saya standard pakai Stroberi aje kot..hehehe..N900 ni pun ntah berapa harga ni..berangan saja lah dulu..sama macam masa saya berangan nak pakai E71 dulu..lepas hampir setengah tahun berangan baru dapat yang diidamkan..N900 ni belum sampai kat Malaysia lagi pun..dah sampai nanti pun bole tengok aje lah..mahal macam iphone or HTC barangkali..saya minat gajet-gajet macam ni..kalo tak dapat beli..dapat belek-belek..tengok-tengok..berangan-berangan pun syok juga ;-)


Gajet atau apa-apa barang yang agak mahal harganya bagi saya (mungkin murah bagi orang lain), saya mulakan dengan berangan-angan dulu..dari angan-angan dan mimpi-mimpi yang indah tu la kemudiannya jadi kenyataan yang membuatkan saya senyum juga kadang rasa nak menangis..ye lah..dapat benda yang kita idamkan mesti lah senyum kan..tapi bila kenang RM yang melayang rasa nak nangis pun ada..bagai nak rak keje kumpul duit..saya bukan orang yang duit berkepuk-kepuk..gaji beribu-riban..tapi selera saya memang agak besar..hihihi..ya..saya salahkan diri sendiri..punya kemahuan yang bukan keperluan..tapi saya tetap mengukur baju dibadan sendiri..yang jauh dari kemampuan tu, biar tinggal angan-angan sajalah..saya memang suka berangan-angan mengalahkan Mat Jenin.. bagi saya, yang agak-agak mampu milik tu apa salahnya kalau hendak merasa...bukan duit orang lain pun..hasil titik peluh sendiri juga..asalkan tak membebankan diri dengan hutang piutang sudahlah..dan tak lupa menyimpan untuk kecemasan juga masa depan..dan saya sentiasa ingat pesan mama dan abah "jangan meminta-minta pada suami" sendiri nak..sendiri beli ;-)


1 comment:

zt said...

cantik la fon nie :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails