Pages

Tuesday, December 29, 2009

Expiry Date :29.12.2009

Apa yang expired?Ini ha...


Hmm..international passport saya dan asben expired hari ni.Baru bercop tak sampai 10 muka surat alih-alih dah expired.Banyak lagi page kosong dah nak kena renew.Dulu buat/renew paspot RM300 valid 5 tahun..Nasib baik la sekarang dah ada option..RM100 valid untuk 2 tahun.Lega i..kalo tak jenuh tekan kalkulator nak kira ada bajet tak nak renew. Pastu sekarang dah bole buat proses merenew kat imigresen putrajaya..tak yah la menapak lagi sampai ke Kajang.

Bila nak renew?tengok la..bulan 1 ke..2 ke..memang la saya tak kerap ke luar negara tapi asben ada saudara mara di Singapore jadi paspot yang valid macam perlu la..mana tau kan kalo ada emergency ke..kematian ke..kenduri kawen ke..tak lah kelam-kabut jadinya.Paspot saya yang dah expired ni ada la cop beberapa imigresen negara jiran..Singapore,Bali,Jakarta,Macau dan Zhuhai(China).Imigresen yang lebih jauh belom ada lagi.Ni pulak paspot budak comot..


Expiry date September 2010..Masa buat paspot ni umo dia dalam 4 bulan kot.Buat masa nak bawak dia pegi Singapore.Tengok la gambar paspot dia..muka penyek je sebab kena paksa ambek gambar..time nak renew nanti maybe Umar bole bagi pose yang hensem sket :)

2 comments:

wahida said...

alala abg umar masa baby geramnya pipi dia! ;)

n.a.j.w.a said...

wahida - tu masa 4 bulan..kalo tngk msa 7 bulan..huh..rasa nak buat ayam golek..gerammm

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails