Pages

Tuesday, June 15, 2010

Mak..

Mak masih di hospital..saya sedang mengumpul kekuatan untuk call mak tanya khabar..saya tak mahu call dan sedih-sedih dan buat mak sedih. Kami semua masih belum dibenarkan melawat mak di hospital..

Saya teringat September 2004. Saya kena operate appendix di Hospital Putrajaya. Lepas operation, dalam keadaan separuh sedar, mulut saya mengaduh sakit..dalam separuh sedar tu jugak saya dapat rasa tangan mak mengusap-ngusap kepala saya..saya rasa nak muntah kesan ubat bius, cepat-cepat mak ambil bekas tadah muntah saya..dan malam tu, mak tido di hospital sebab nak jaga saya..mama saya jauh di Perak..tak dapat segera berada disisi saya..waktu tu, mak duduk di Bandar Tasik Selatan..dan seperti mana saya diamanahkan oleh ibu bapa saya pada suami, dan diserah pada mak dan ayah untuk dilayan seperti anak sendiri..itu lah yang saya rasai pada saat itu..saya dijaga seperti anak sendiri..tengah malam selepas ubat bius berkurang, saya terjaga..dan saya lihat mak tido atas lantai hospital di tepi katil saya..pada saat itu juga, saya berjanji pada diri saya, yang saya akan sayang mak, saya akan jaga mak dan saya akan doakan mak seperti mana saya mendoakan mama saya setiap hari..

Dan pada saat ini, saya amat berharap agar saya dapat berada disisi mak..dapat jaga mak..tapi keadaan tak mengizinkan..saya cuma bole berdoa moga mak selamat sejahtera..moga mak cepat sembuh..moga segera dapat anak-anak, menantu dan cucu-cucu mak berjumpa mak..saya rasa sedih dan susah hati, ayah dan anak-anak mak mesti lebih lagi merasa sedih dan risau tentang keadaan mak..kawan-kawan yang baca blog saya ni, mintak tolong sama-sama doakan kesejahteraan ibu mertua saya..terima kasih..

p/s : baru lepas call mak..alhamdulillah..suara mak lebih ceria berbanding semalam..semalam, dihujung perbualan, mak sebak..dan sebelum saya merambu air mata, cepat-cepat saya mintak diri..dan hari ni..mak lebih ceria..alhamdulillah..moga mak cepat sembuh

3 comments:

zt said...

moga Aunty cepat sembuh .. AMIN

genny da bomb said...

di pagi ahad aku kena membelek sorang lagi punya blog nk tambah iklan..haihhh...yakin btol tak boleh aa..buleh jaaaa...hehehe

n.a.j.w.a said...

zt - tq..alhamdulillah..dah semakin pulih :-)

geni - u're my fren..i lap u geni ;p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails