Pages

Friday, March 26, 2010

Update Story..

Cold Press Extra Virgin Olive Oil
Hari ni cukup sebulan saya ambil olive oil ..1 sudu besar setiap pagi dan malam sebelum tido..honestly, tiada kesan ketara di mata kasar..permukaan kulit muka masih seperti bulan mengambang tapi saya rasa kulit saya agak moist sekarang..dan bole pakai compact powder tanpa pakai pape krim pelembap..tiap-tiap malam jugak sebelum tido saya sapu gak olive oil tu kat muka Umar ..dia yang mintak..katanya tak nak ada "jiwawat" macam mama..bertuah punya anak!!

dannnn..saya yakin zat-zat olive oil tu dah mula menyerap dalam sel-sel badan saya..mudah-mudahan terhindarlah diri saya dari penyakit-penyakit yang tak diingini..insyaallah..pada 5 Mac yang lalu, Mak Ndak saya (kakak ipar kepada mak saya) telah selamat dioperasi di HKL..remove breast sebelah kanan lepas doktor diagnose and positif ada sel kenser stage 2..tak ada rasa sakit kat mana-mana cuma tiba-tiba rasa ada ketulan..terus cek dan itu lah akhirnya..so sad :( masa melawat, Mak Ndak pesan pada saya supaya bagitau adik-beradik dan kawan-kawan "jangan la selalu makan fast food" ..bukan tak bole makan langsung..makan bole makan..tu nikmat dunia..tapi jangan la kerap..sebulan sekali bole la kan..pada umur yang dah masuk 30 tahun ni, saya mahu lebih menjaga kesihatan..exercise malas so yang saya bole buat cuma jaga pemakanan..mati semua orang akan mati..tapi selagi boleh berusaha untuk jaga kesihatan, kita jagalah..kalau kena jugak penyakit, itu bahagian kita yang dah ditentukan oleh Allah..

Kasut Tak Kembang Kaki Tak Kuncup
Sebenarnya..kasut dah kembang..dan kaki pun dah kuncup..sebab, kasut tu asben dah anta kat kawan dia yang ada buka kedai repair kasut kat Wangsa Maju..nah kau..jauh haa anta. sampai ke sana. sebab kesian kat bini yang ntah apa-apa meroyan bonar nakkan kasut kecik tu..bila dah siap, saya try pakai..sebelah kanan longgar sket (sebenarnya ngam-ngam je..tak nak terima hakikat kasut tu memang bukan size kaki saya)..sebelah kiri ketat jugak lagi..aik..kembang tak sekata ke, ke kaki saya yang besar sebelah?? pendek kan cerita..test pakai pegi ofis..yeay..bole la tahan sampai petang ..walopun sebenarnya tetap tak selesa..."kotek"  kata orang nogori..esoknya, pakai lagi..adehh..ibu jari kaki kanan dan kiri rasa sakit..bukak aje kasut, tengok macam dah kecut aje ibu jari kaki saya tu..alahai..kesian ko jari..kelemasan dalam kasut yang tak cukup besar..sebelum jari-jemari kaki saya semuanya kuncup, ok lah..ok lah..saya surrender :( bukan cantik sangat pun kasut tu..nanti bulan May company bawak pi Shanghai bole borong kasut kat sana..kasut tu pun bukan sesuai dengan semua baju pun..smart casual aje..huh..ni kata-kata memujuk hati yang luka dan "kiciwa"..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails