Pages

Thursday, March 11, 2010

Kasut Tak Kembang, Kaki Tak Kuncup..



Saya berkenan kasut Clarks ni...mungkin korang rasa tak la cantik pun tapi kat mata saya..cantik lah :) masa nak beli, tinggal satu size je..size 5 dan size kasut saya ialah 6..tapi disebabkan terlalulah suka kan kasut ni saya gagah pi beli jugak..sebab, bole pakai..tapi ketat sket (time tu la rasa bole pakai..) tak fikir panjang, beli saja lah..kualiti memang bagus..tapak kasut tu pun tebal..balik umah, ambek socks yang tak la tebal..try pakai dengan kasut..yess..bole masuk walaupun sebenarnya agak payah kalau nak compare dengan kasut size 6..try jalan..bole jalan..tapak kasut yang tebal tu membuatkan langkah terasa selesa..tapiiii..saya dapat rasa yang jari-jemari kaki saya terkepit-kepit kat dalam kasut tu..tak pe, mungkin kalau kerap pakai, kasut tu pun kembang..tak pun kaki saya akan kucup (erkk..bole ke macam tu??) so, sejak beli, tak pakai ke luar lagi pun. sesekali saya pakai kat dalam umah..sambil lipat kain, kaki saya berkasut..sampai anak pun hairan.."nape mama pakai kasut?"..saya jawab "mama nak kasi kasut ni kembang sket.."..sampai la dah 2 bulan kot, tak kembang-kembang jugak kasut tu..agaknya mungkin sebab sesekali je pkai..mungkin kena pakai dengan lebih kerap lagi..saya pun pakai ke ofis..baru separuh hari pakai, kaki saya dah rasa semacam..terus tuka pakai selipar..sebab? sebab ketat la.. tapi saya tak putus asa lagi..mintak asben tolong bawak ke kedai repair kasut..kata asben, kalo kasut leather, ada pekakas untuk kembangkan kasut tu..ok..kita cuba..saya sendiri pun tak faham kenapa saya gagah dan gigih sangat nak kan kasut tu..tapi, kalau tak dapat dikembangkan, terpaksa la saya let go  :(



7 comments:

Anonymous said...

Kesiannya... Try tengok kat outlet Clark tempat lain kot2 ada size 6.

Kakak said...

Salam,
Cantik kasut tu...
Memang sesuai sangatlah dengan kaki Kakak, size 5.

zt said...

Adus .. tergelak terguling-guling aku baca.. Fuh lipat baju pun pakai kasut.. punya la nak kasut tu, size kecil pun diambil :)

cikda said...

najwa..
aku pun ada jugak perangai mcm hg nie..beli jugak even terasa mcm ketat,sbb berkenan punya pasal....lastly...hmm xpakai sampai sudah..dok dlm almari..pastu lipas gigit..

ANAKIRANA said...

mmg giggih sgt2!!!

Unknown said...

hahahaahhah...kesian tp lawak...kegigihan hg selalu jadi citer2 lawak tau....dari dulu lagi..aku terus teringat hg angkat seliper (hg ingat songkok) kat sorang budak senior laki kat skool dulu..buat la entry pasal tu...lawak gila citer tu

genny da bomb said...

najwa mmg gigihhh..satgi jadi cam aida tu la tu hahah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails