Pages

Monday, September 20, 2010

Photobook Malaysia yang Marvelous

Selepas 2 bulan menggodek photobook ni, at last berjaya jugak saya submit betul-betul on 31st August..so dapat la 41% discount yang dikejar-kejarkan tu...plan nak bawak balik photobook ni untuk family tengok sambil makan kuih raya tapi courier sampai betul-betul sehari sebelum raya..gue dah balik kampung doh...so dengan gigihnya semalam saya pegi ofis semata-mata nak ambek parcel ni..


Proper deorang packing kan..


Bukak dengan ganasnya sebab tak sabar nak tengok hasil kekreatifan diri sendiri dengan bantuan software dari photobook..

Jeng..jeng..jenggggggggggggggg...ini dia hasilnya


Sepatutnya ada title "Europe 2010" kat front page photobook ni tapi due to kesilapan saya sendiri, title tu telah di remove oleh pihak Photobook Malaysia..

Total yang saya create 60 pages.. tak kan lah nak tempek 60 muka kat blog kan..so ni ada few pages yang dapat saya upload kan gambarnya kat sini.. untuk 60 pages ni saya spend dalam RM180++ termasuk courier charges selepas dapat discount 41%. Standard photobook ialah 40 muka surat..tapi kita bole tambah seberapa banyak muka surat yang kita nak dengan extra charges kalo tak silap RM3.20 per page. Setiap page bole letak seberapa banyak gambar yang kita nak tapi kalo nak gambar tu cantik tak payah la letak banyak sangat..untuk orang yang nak berjimat macam saya, memang suka la letak gambar semaksimum mungkin sebagai langkah penjimatan maksimum...


Kualiti saaaaaaangat memuaskan hati..dari front page sampai last page finishing dan materialnya sangatlah bagus..padahal photobook design yang saya pilih ni yang paling low spec...yang paling murah..tapi bagi saya cantik giler lah hasilnya..

Cuma yang mencacatkan sket ialah deorang tak bind properly so ada selai page yang macam nak lekang sket dari cover..so kena la mintak tolong Mr McGyver kat umah tolong gamkan nicely sebelum page tu terlekang terus..


Once dah sign up dengan photobook, bila ada any promotion deorang akan email..so sempena Aidilfitri, ada promo RM99 (40 pages)..Actual price RM256..apa lagi, terus grab sebab offer ni limited tapi photobook nya kita bole buat anytime sebab voucher tu valid sampai 2012.





Ni kira 1st attempt with Photobook Malaysia yang hasilnya agak memberangsangkan.. bila dah siap baru datang idea lain..suppose tulis itu..tulis ini..add heading kat sekian-sekian page..or suppose bole add more photos kat certain part..tak pe la..1st time kan..for next photobook maybe bole buat better than this one.



So, kalo kawan-kawan berminat nak membukukan gambar raya korang or pape gambar yang nak dijadikan kenangan sepanjang hayat, Photobook Malaysia ni sangat bersesuai dan recommended.

Selamat Mencuba !!!

1 comment:

ANAKIRANA said...

mmg lawa..gambar pon lawa...


nak buat pon..gambar tak proper..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails