Pages

Friday, September 24, 2010

Bongoks The Series

Ni kisah semalam..

Siri 1 :
Saya kena pegi MidValley..replace bos buat setting untuk exhibition..kalo dari ofis paling senang naik ERL lepastu tukar naik komuter terus sampai MidValley..tapi Jeniffer (colleagues) cakap naik bas lagi senang..naik komuter lambat...saya pun ikut la cakap si Jeniffer..so naik ERL turun kat Putrajaya..sebab dah 7 tahun tak naik bas, terblur-blur sekejap..mula-mula cari station bas..dah jumpa, cari bas pulak..dah jumpa bas, driver pulak takde tapi tak la saya gi cari driver bas tu kan..konon nak cepat tu pasal la nak naik bas sekali setengah jam la jugak kena tunggu Encik Driver.. tak ke bongoks namanya..ada komuter pilih nak naik bas..

Siri 2:

Jeniffer cakap naik bas E1. tapi sebab dah 7 tahun tak naik bas, tahap kekonfidenan pun berkurang..takut salah naik bas, saya pun beratur belakang sekali konon nak meningkat kan tahap kekonfidenan.  Bila dah masuk dalam bas..

Saya : bas ni pegi MidValley tak bang?
Driver : pegi..
Saya : berapa tiket?
Driver : tiket RM3.80 dik..
Saya : sori bang..saya takde duit kecik..ada RM101.80 (sambil hulur note RM100)
Driver : 1st time orang bayar pakai note RM100 
Saya : (buat muka mesra alam yang paling comel sekali dengan harapan abang driver tu tak halau saya turun dari bas)
Tak ke bongoks namanya padahal kat pintu masuk bas dah tertera "SILA SEDIAKAN WANG KECIL".. nasib baik la abang driver tu ada small change.. 7 tahun lepas, seingat saya bila naik bas abis mahal pun RM1.50..jadi saya ingat cukup la RM1.80 duit kecik yang saya ada tu..

SIRI 3 :

Semalam kira 1st time la saya naik RapidKL..abang driver bawak ronda-ronda Putrajaya.. sambil berfacebook kat handphone, mata saya melilau cari mana button nak tekan ding dong bila agak dah sampai MidValley nanti..tapi tak nampak lak button nak tekan ding dong..bila dah nampak MidValley, dup dap dup jantung gue tengok bas tak benti pun..ayo..kat mana nak turun ni eh? nak tanya abang driver macam malu la pulak..macam la seumur hidup tak penah naik bas kan..so, rilek..control..control..sambung layan facebook..tiba-tiba bas benti..ralit layan facebook saya wat bodo je..sekali nampak bumbung MidValley..ayorkkkk..dah sampai rupanya..cepat-cepat bangun lompat kua dari bas..mujur la bas tak jalan lagi..kalo tak, tak ke bongoks namanya kalo kena turun kat next stop..next stop is KL Sentral..alamat kena naik komuter la kalo tak sempat turun tadi..

SIRI 4 :

Lepas dah siap buat setting..on the way nak pegi komuter station sempat lagi window shoping..kali ni balik tak nak naik bas..sebab tak nak ambik sebarang risiko yang bole menambah siri kebongokkan pada hari itu..tapi kebongokkan tetap berlaku lagi..saya beli ready made curtain yang dah tau ukurannya memang tak sama dengan ukuran tingkap umah..saya baru sedar yang curtain kat umah dah koyak rabak..curtain tu makan diri sendiri..plan nak tempah curtain baru tapi takde masa nak pegi beli kain..semalam kat MidValley terjumpa curtain yang menawan hati..so beli aje lah dengan harapan kalo tak ngam pandai-pandai la oter sendiri..sampai je umah terus iron curtain tu dan pasang..ambik kau...curtain tu pendek..kurang dalam 1-2 kaki dari ukuran sebenar..so sekarang, sheer lebih labuh dari main curtain..ala..tak pe la eh..anggap aje la fesyen terbaru :)

Ada sape-sape nak tiru fesyen terbaru ni??





2 comments:

ANAKIRANA said...

hang kerat la curtain tu bg sama panjang ngn curtain baru tu hehe

n.a.j.w.a said...

cantik ke kalo 2 layer cam ni? hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails