Pages

Saturday, April 24, 2010

Tak Payah Diet Pun Kurus..

Serius..less than 2 minggu berat saya turun 1.5kg..sebelum ni konon-konon nak kurangkan makan nasi la..pagi-pagi minum herba tea la..0.5kg nak turun pun susah ok. Cemana saya bole lost weight? well.. stress dan kesibukkan..juga perasaan yang gundah-gulana adalah faktor utama..hehe..bukan frust sebab tak dapat fly aritu pun..saya memang redha dan sangat percaya ada hikmah disebalik apa yang berlaku..tapi kesan dari kes stranded tu tetap mencengkam jiwa raga dan sedikit menghuru-harakan rutin harian, rutin kerja,budget dan masa.

Hari ni 24hb April..ikut perancangan, sekarang saya tengah menikmati pemandangan Eiffle Tower..tapi, sekarang saya berada di office..mertua dan ipar (8 from 15 of us) dah selamat berada di sana..Alhamdulillah..deorang bertolak pukul 2.30pm hari Rabu lepas.. selepas berbincang dengan asben dan ipar saya (Kak Nor & Abg Jeff,) kami decide untuk pergi kemudian.. a bit later..dalam uncertain situation, pergi dalam group yang lebih kecil rasanya lebih praktikal..so, rancang semula perjalanan..negotiate semula dengan owner rumah yang dah dapat full payment dari kami, book semula mana-mana yang sempat di cancel aritu dan yang dah burn jadi abu..abis saya roger kenalan yang ada kat UK..junior masa sekolah dulu - Maya & Tazli dan client company- Encik Razaidi ( Director of Malaysia Tourism @London)..semua sangat membantu..i really appreciate what they have done to help us... saya rasa bersalah pada bos..pada colleagues..pada company..pada client..sebab lately saya tak dapat bagi sepenuh perhatian pada kerja..tapi mujur jugak la deorang sume agak memahami situasi saya.. untuk reschedule balik trip, banyak masa abis mengadap internet.. kat rumah pun sama sampai Umar cakap " mama ni asik dengan handphone..saya buang handphone mama baru tau" ..alahai..kesian Umar..tapi saya tak bole 100% depends pada kak nor untuk re-arrange balik kesemuanya..kak nor pun kerja..jadi, "apa yang penting...kerjasama" :) 

Tak menaruh harapan tinggi..saya mohon Allah beri yang terbaik saja...jika semua berjalan lancar, saya akan kerja cuma 11 hari je dalam bulan May nanti..bos cakap " waaa..kerja 11 hari, gaji dapat sebulan" seminggu lepas balik kena ke Shanghai pulak (26hb - 30hb)..hadoii..nak backoff tapi kalo tak pergi, kena kerja jugak kat office even on Wesak Day, Sabtu dan Ahad..haihh..lebih baik pegi kan..kalo time tu poket dah licin pun bawak RM50 dah cukup buat pocket money sebab equal tu 100RMB..lain-lain semua ditanggung oleh company..tapi 29hb May ialah Wedding Anniversary saya dan asben..pun tak best kalo saya pergi dan tinggalkan suami dan anak kat sini..hrmmm..dilema..dilema..macam mana ye?? mode ::jiwa kacau:: is ON.

Hari ni saya kerja halfday..balik kerja nanti, nak rehat tak nak buat apa-apa..sebab rasa dah cukup letih dah..letih yang bersambung-sambung..Owh..hari ni birthday kakak ipar saya - Lina, kawan saya - Ana dan senior sekolah saya - Kak Syima. Wish all of u happy birthday..saya doakan semua yang terbaik untuk anda kalian semua :)



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails