Pages

Monday, April 19, 2010

Stranded - Story Behind The Scene


See..muka saya dan part of family members yang sepatutnya hari ni dah berada di Manchester..

We have been stranded at the airport for two days (Thursday & Friday)..suppose to depart  to London on Thursday @3.00pm..dan duduk dalam kapal terbang pun sebenarnya..tunggu nak berlepas je..Tapi, kita hanya merancang..Allah juga yang menentukan..Flight cancelled and UK airspace has been closed due to the ash cloud from the volcano that erupted in Iceland.

Sabtu & Ahad stranded pulak kat rumah.. keadaan yang tak tentu dan takde kepastian ni membuatkan rutin harian jadi kucar-kacir sket..daripada tak pernah-pernah baca online news @BBC, sejak hari Khamis lepas saya dah jadi follower to BBC punya website..dan sejak semalam, saya tak menaruh harapan lagi untuk fly dalam masa terdekat..apa pun, saya redha dan tetap bersyukur sebab selamat dan terkandas di negara sendiri..bayangkan lah kalau tengah dalam perjalanan baru semua ni berlaku..atau berlaku masa dah berada kat sana  time dah nak balik, tak bole pulak balik sebab flight cancel..haih...terkangkang-kangkang, tunggang-terbalik la jawabnya kat sana..dah semestinya bila terkandas ni banyak "ongkos" terpaksa dikorbankan..

Kalau nak cerita tentang rugi, memang bole menangis dibuatnya..Tapi, saya anggap itu bukan rezeki kami..rasa redha, sabar dan percaya pasti ada hikmah disebalik kejadian ni yang membuatkan hati rasa terubat..mungkin ni la jawapan sebenar kenapa hati saya kurang rasa "excited" bila dah sampai masa nak berangkat aritu..lebih kepada rasa tak sedap hati..

Hari ni, dah rasa seperti sedia-kala..saya berserah pada Allah..dan saya tak akan berhenti mohon yang terbaik dariNya.. ash cloud yang membuatkan ruang udara UK ditutup tu bergantung 100% pada keadaan cuaca dan tiupan angin..jadinya tu semua kuasa Allah semata..saya mohon perjalanan yang selamat, maka hari ini saya masih selamat berada di Malaysia..alhamdulillah..mahu tak mahu, plan seterusnya perlu dibuat..duit yang dah hangus biar sajalah jadi abu..Harap plan yang seterusnya berjalan lancar..amin.



4 comments:

ANAKIRANA said...

...glemer kejap ko najwa..

tak per..mungkin ada hikmah tu najwa..
biar la hilang ringgit sedikit dari hilang nyawa

nnt ada rezki buleh pegi lagik

n.a.j.w.a said...

ana - bukan tak bole fly terus..kena reschedule je..tuka date..cuma few things kena re-booking..

zt said...

hoh nasib baik flight tak berlepas lagi...

genny da bomb said...

syukur lah stranded kat sini..kalo kat sana..mau kena wat kije nk cari duit sbb dh bawak cukup2 kan..hoho..

xpe mungkin ada hikmah flight delay..kalo jalan jugak time tu tatau la nasib masing2 macamana kan..hmmm

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails