Pages

Tuesday, February 22, 2011

Pelaburan Menguntungkan

*Tajuk mungkin takde kena mengena dengan cerita

Janji masa buat entry sempena azam tahun baru , nak riuh sereban seblog pasal impak segala macam pelaburan ke arah kecantikkan luaran dan dalaman sempena lanjut usia..so sekarang nak mengota janji..

Kita mulakan dengan cocoa collagen...lepas try sebulan setengah..serius berkesan..tapiiiiii..malu nak riuh sereban..sebab..anak buah darjah 1 pun baca blog ni..jadi, amatlah tak sesuai nak cerita impak colagen tu secara terbuka mahu pun dengan ayat-ayat yang dah di-filter..kalo saya buat ayat  "pertumbuhan betik menggalakkan"..yang umur 18 tahun ke atas mungkin faham..tapi anak buah saya yang  baru darjah 1 mungkin akan tanya saya kat facebook chatting..

Anak buah - "acik tanam buah betik??"

Saya mesti terpaksa jawab "YA"..pastu nanti dia bagitau mak dia  (kak ipar saya )acik dia la ni tanam buah betik..tak pun bila pegi umah abang saya..dialog ni mungkin akan berlaku..

Anak buah - "acik, nape tak bawak betik acik ???"..
Mak buah Saya - "bawakkkkkkk.."
Anak buah - " mana? takde pun.."
Saya - "adaaaaa.....mana bole tak bawak..."
Anak buah - "acik potong la..simpan dalam frige dulu.."
Saya - *pengsan*

Abang saya kalo dengar pun mesti *konfius*..adik aku tanam betik?? adik aku peladang betik??? betik??? (2 harakat) betikk?? (4 harakat) betikkkkkk??? (6 harakat)

Tu belum saya cerita kesan-kesan lain impak collagen tu..collagen tu ada kicap kacip fatimah..pening nak buat ayat-ayat bertapis pasal benefit kacip fatimah tu..karang tulis lain, orang paham lain..bagi mudah, ambek part moral of the story aje lah atau kesimpulannya, bagus lah cocoa collagen tu..keberkesanan luaran dan dalaman gitu....Ana, body budi mu tolong mengepos collagen akan dikenang :)

Next, kesan krim rambut Living Active..kalo suruh saya sapu minyak kelapa kat kepala, lori stroberi berlori-lori..i am sori..no no no..bau okeh..so krim ni minyak kelapa gak tapi dah diproses kekdahnya....bau ok..harum gak la..dah sebulan tonyoh kat rambut..rasa macam bagus jek..sebab rambut macam lebih sihat..macam dah kurang luruh bersepai-sepai kat lantai *suka* bole skip sapu lantai hari-hari..masa mandi pun kalo cuci rambut dah tak banyak rambut luruh dalam bilik air... ni pun *suka*..dah kurang luruh so rambut pun rasa macam tebal sket..aahh..part ni maybe halusinasi..baru sebulan pakai kan..tapi, bangun tido leh jadi cenggini..


-
-

-

-

-


-


-



-


-



-


-


-

-

-


-


-


-


-

-



-



-




malas nak google..tempek je la gambar Simba neh..

Ehhh..ok la rambut macam kepala singa dari rambut macam penyapu roman kan...sebenarnya nak gitau rambut dah tak berapa melepet-lepet..ala..tak tau la cemana nak describe..pendek kata, thanks to Jj...thanks bukan sebab dapat rambut berpesen singa ni..tapi thanks sebab introduce krim rambut vco ni :) *suka sangat*

3rd product yang saya ambek dalam sebulan ni is Virgin Coconut Oil (Vco) supplement..ni pun di introduce oleh Jj..sayang hang Jj..tak kedekut share info kecantikan..kata orang sharing is mereng caring kan..

Okeh..Vco ni supplment so tak ada kesan nyata secara fizikal dalam masa singkat..tapi, membantu mengawal kolesterol dan lemak-lemak dalam badan kekdahnya...dalam sebulan ni saya langsung tak kawal makan, tapi berat tak bertambah okeh..Jj kata vco ni leh tolong  prevent lemak dari berkumpul ..mungkin sebab tu berat tak naik pun..Jj dah buat R&D dulu dah... (klik nama Jj untuk berkenalan)

Lagi satu, saya pakai Vco hand Lotion dari Living Active gak..kat ofis sejuk..ada econ kan..so kulit cepat kering especially part tangan.. macam dah jadi habit, tiap kali lepas cuci tangan saya mesti pakai losyen..so, sekarang dah berkawan baik dengan losyen vco.. so far so good.. lupakan yang lain

Last product saya nak riuh..Safah Herbs scrub..Jj jugak lagi yang introduce..kredit to Jj *clap clap clap* Safah ni sabun scrub..kalo dulu mandi macam kambing..asal kena air jadi lah....4 menet dah siap mandi..beli scrub dari belum kawen, sampai anak dah umur 4 tahun tak abis-abis lagi..sekarang, semenjak gedik-gedik nak cantik head to toe, teman rajin scrub satu badan..nak pulak scrub bentuk sabun ketul..senang nak tonyoh..ni Jj bagi scrub yang serbuk suruh try..kena bancuh..adehh..yang ni den lomah..kalo masa belajar dulu ada sesi "aku tonyoh badan hang, hang tonyoh badan aku.." dalam washing room.. bila kena buat sendiri, memang malas.. pape pun, sabun Safah Herbs tu memang best..rasa macam gosok batu sungai kat badan..saya dah try sabun scrub Cinnamon..sekarang tengah try scrub Soya..ada seketul lagi scrub Coconut..

Okeh..tu je nak cerita..sekian terima kasih..selamat mencuba bagi yang berminat nak melebur melabur untuk kecantikkan diri sendiri.. tata titi tutu..

6 comments:

ANAKIRANA said...

update KPI nampaknya :)
hehee

nnt kite sembang lebih2 kat ym...baru tak yah filter :P

Unknown said...

hahahahaha..aku nak gelak bagai golek2...baca part betik tu...
tak tahan lawak la hg...nanti aku akan try jugak lepas abih col yg aku beli ni..

by da way..best kan sabun tu..tu yg boleh share2 tu...vco tu tak payah nak introduce dah...mmg bagus pun..ni pun thanks pada adik ipar aku aka salman yg buat Phd pasal menda2 ni jugak la..kalau hg tgk mak Salman ni lagi la maintain...mcm tak percaya beranak 13..mcm beranak 3 ja..abah salman ni prof herbalis kat usm...terbukti sungguh la..
anyway, barang baik boleh share2..sharing is caring :)

n.a.j.w.a said...

ana, sharing is caring gitu..hehe

jj, terpaksa la reka cipta pemboleh ubah gitu kan..straight to the point karang ada pulak yang pengsan baca blog aku..jay, apa kata hg tlng aku wat rnd produk apa plng berkesan meratakan permukaan bak bulan pulak..dh dpt nnt bitau aku yek..i followwwwww :D

genny da bomb said...

agak2 aku buleh ka pakai sabun tonyoh tu?hahahahhaha..dengan keadaan aku skang ni hehe

n.a.j.w.a said...

geni, sabun jek..bule kottt..herba gitu..bkn ada chemical..

ain said...

wahhh....betik yg harkat tuuuu yg tak tahan tu....kuikuikui

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails