Pages

Saturday, December 24, 2011

Tudung & S.A.L.E

Ariani tengah SALE..less 50% katanya..walopun dah penah terkena kat Ariani pasal memula pegi harga lain, pegi sekali lagi nak beli tudung yang sama dah harga lain pulak,..bole baca kat SINI..tapi... biasa la..saya ni nampak je muka ganas..tapi jiwa tak berapa kental dengan perkataan SALE ni.. esok dengarnya Makcik Faizah nak buat rombongan mesra poket ke Ariani.. tegedik-gedik rasa nak join rombongan..tapi saya kena kerja la pulak... tak dapat join lah..ok..selamat poket..syukurrrr

10 tahun dulu saya cuma kenal "tudung bawal", tapi sekarang dah ada macam-macam jenis tudung dengan fesyen yang sangat variety... ada fesyen yang cantik , ada yang pelik dan juga yang extra pelik hingga jadi jelik.. Saya tak nak ulas pasal fesyen tudung ni.. terpulang pada citarasa masing-masing..saya sendiri pakai tudung tak sempurna lagi.. saya cuba cakap pada diri saya to imrove dari masa ke semasa.. mulakan perubahan dan peningkatan diri dari dalam rohani dan mudah-mudahan kemudian akan dizahirkan pada jasmani.. honestly,i admit that it is hard for me to eliminate perasaan perasan cantik dengan pemakaian yang tak berapa sempurna ni..

Head scarf dalam gambar kat atas tu cantik kan? silk scarf.. saya cilok gambar ni dari website Silk Head Scarves. Saya suka tudung yang corak dengan lilitan tudung yang simple macam ni.. sangat sweet.. kalo yang perlu lilit-lilit sampai terbelit-belit tengkok tu cantik jugak as long tak over fashioned cuma honestly saya memang tak pandai nak follow .. try jugak belajar dari Hijab Tutorial .. tengok orang pakai cantik berlilit-lilit berpusing-pusing siap dengan bunga ros bagai tumbuh atas kepala tapi saya rasa fesyen-fesyen cenggitu tak sesuai dengan saya.. macam model tudung ni, muka deorang dah sedia cantik so pakai lah tudung herot petot macam pun tetap nampak cantik.. bila try follow, sendiri tau la cantik ke tak..bagi orang yang cantik tu memang cantik lah..but not me, am an ugly duckling..so saya cuma lilit as simple as it is possible..

Saya suka beli tudung..pakai ke tak belakang cerita..bila tengok cantik..bekenan..tangan pun gatal nak beli..  paling masalah bila masa beli rasa cam cantik, dah beli, rasa tak cantik pulak..or tak sesuai.. pastu tak pakai..at last bagi je kat sape yang nak..saya beli kat mana-mana je..kedai...butik..pasar malam...tudung bawal..shawl..awning..yang silk..yang cotton..yang lycra..yang bawal..sume ada.. cuma tak penah beli online je lagi.. aritu..kira tudung..nah kau..ada lebih dari 80 lai..tu pun lepas banyak lai dah di eliminate dari koleksi.. bagi kat orang.. sekali lagi buat proses elimination.. eh, ada lagi 63 lai..

omg.. mulai hari ni..kena pejam mata bila tengok iklan SALE tudung...kalau nampak kedai tudung,  buat-buat tak nampak..jangan sengaja singgah..jangan buat-buat singgah..jangan lalu..jangan buat-buat lalu..kokoyo jo !!


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails