Pages

Monday, May 24, 2010

Demam & Terguris..

Saya belum sempat lagi nak upload cerita dan gambar cuti-cuti UK-France aritu..nanti-nanti lah ye..sangat busy..gambar pulak sangat lah banyaknya..baru tak sampai suku berjaya di upload di facebook..banyak pulak tu pengalama yang nak saya kongsi..nanti ada masa saya upload dan cerita ye..

Hari Jumaat lepas, saya demam sket..alhamdulillah hari ni dah ok..cuma batuk kong-kong..masuk je ofis bos "kanchiong" soh cepat-cepat pegi klinik ambek ubat..sebab esok saya kena fly ke China..takut tersangkut di imigresen sebab saringan H1N1 di sana katanya agak ketat..ubat yang ambek masa hari Jumaat aritu takde pulak doktor bagi ubat batuk..so tengahari tadi pegi la sekali lagi ke klinik..mintak ubat batuk yang dos paling kuat..doktor bagi "pil"..kena sebijik terus slow sket kong-kong saya..pakai jugak mask masa kat ofis..sebab tak nak dipertanggungjawabkan kalo ada staff lain yang jangkit demam or batuk kong-kong saya..moga-moga esok saya dah sembuh sepenuhnya..barang pun belum pack lagi..sebab kerja meng"un-pack" barang masa balik bercuti hari tu pun lepas 3 hari baru selesai..basuh baju 3 round..semalam basuh jaket dan sweater pulak..hari Jumaat tu,dalam demam-demam berjaga sampai kol 1 am  dok iron baju..esoknya vacum dengan mop lantai pulak..gila kotor uamh kena tinggal 2 minggu..dan malam ni baru nak pack barang dan wat kerja masak-memasak untuk stok asben & anak makan selama 6 hari saya tak ada di sini..yeah..saya mahu tinggalkan semua in order..baju dah siap basuh, siap lipat, siap iron, umah dah kemas dan dah siap masak apa yang patut..selebihnya saya yakin asben bole uruskan..

Saya ke Shanghai dan beberapa tempat di China nanti dengan company..sambil-sambil membawa hati yang terguris..kasi sejuk-sejuk sket di sana..malas nak cerita kisah terguris ni..nanti salah tafsir lain jadinya..manusia ni kadang kita tak kasi cili pun sendiri terasa pedasnya..tuju pada orang lain, orang lain pulak yang terasa..sudahnya, kita di sembur sesedap rasa hingga remuk-redam jadinya..bukan lagi hati tercalar-balar..tapi terhiris-terguris..dan ibarat cermin, jatuh pecah bole di sambung..tapi retak tetap akan ada..

sedikit gambar untuk jamu mata ..
                                                    Belsfields, Windermere - England

 Green Park, London

 
Winderemere, Lake District

                                                    Old Trafford - Manchester United Stadium
                                                          Tower Bridge, London

2 comments:

Unknown said...

wei, cantik la gambar2 hg...leh uat frame besar2 ni..or hardcopy album..

n.a.j.w.a said...

jj, tq. actually,ni gmbr camera cap ayam je..gmbr canon photoshoot lg cantik..blom sempat nk upload lg..nnt akan dibuat photobook..insyaallah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails