Pages

Monday, May 9, 2011

Corrot



Tak tau nak letak tajuk apa..yang terlintas kat kepala sekarang ialah "carrot".. sebab 2-3 hari ni saya asik fikir, kalo saya makan carrot tiap-tiap hari, breakfast roti carrot + jus carrot, lunch nasi carrot + jus carrot, tea time karipap inti carrot + tea perisa carrot, diner nasi carrot lagi, sup carrot, ayam masak carrot + jus carrot and last sekali super time,  raw carrot..  ada pape effect tak kat mata kalo rabun? Agak-agak bole jadi terang  benderang dan cerah balik tak??

Jawapan - kau makan la selori carrot pun mata kau tetap rabun T_T orang makan sebelum rabun..bukan dah rabun baru nak borong carrot sepasar malam...

Eh, saya penggemar carrot apa...kalo potong carrot wajib pau sket masuk dalam mulut sendiri....tapi sekarang mata saya tak cerah pun..siapa yang pandai-pandai bagi idea makan carrot boleh cerahkan mata? Mai sini nak sekel sket kepala.. 

Contact lens is not recommended to me by the optometrist.. Lagi pulak tak reti pun nak sumbat benda alah lembik-lembik tu kat biji mata..dah cuba dah..failed.. Tak pakai mata bantuan spec,  tak berapa nampak pulak...kapla pun selalu sakit..2jam sekali kena titik ubat mata..Pastu nanti kawan-kawan cop saya sombong sebab terserempak kat Alamanda tak tego deorang pun..Cemana nak tego, jalan tak nampak orang..nampak bentuk muka je..idung mulut sume tak nampak kalo tengok orang dari jauh..Bila dah dekat maybe tak perasan pulak kan.. Bila pakai spek, rasa sangat tak selesa pulak..pastu rasa macam, oh..aku nampak tua.. oh..macam makcik-makcik... oh..lepas ni dah tak de orang akan cakap "muka awak macam Vanidah Imran lah"..ehehehe..oiiii jangan muntah..kalau dah lebih dari 5 orang cakap nak tak nak haruslah i  kena perasan la jugak sketttt..  ; ) (menyorok kejap bawah katil..malu)

Siapa ada petua mencerahkan balik mata sila share sekarang !!


2 comments:

ANAKIRANA said...

tanda2 dah tua ialah...mata rabun
hihihihii jgn maraaaaa

aku dah lama pakai lense..makin keja kat sini.makin naik lagik power..dok ngadap pc sokmo

Rozelia Shariff said...

Mana cukup makan carrot je Najwa. Nanti lama2 tetiba tumbuh pulak gigi 2 besar2 kat depan tu...macam Bugs Bunny...hehe

Rahsianya, ko kena makan seimbang. Kalu boleh setiap hari mesti mau completekan piramid makanan tu. Kalu makan tak seimbang, zat kurang sampai kat mata tu pasal lama2 makin teruk rabun jadinya.

Aku skrg ni masih memakai spek tapi masa mengadap PC saja. Kalau jalan2 dah tak pakai spek dah. Rahsia aku - Herbalife shake. Piramid makanan dalam bentuk produk, mudah, murah, senang dan sedap pulak tu :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails