Pages

Wednesday, April 6, 2011

Video Mukaddimah to Dot Dot Dot

Selamat pagi doniya yang fana..

Semalam hari yang sangat panas..cuaca memang panas..ditambah panas dengan video panas yang tengah femes di blog-blog politik..diupload dan diremove berkali-kali di laman youtube..korang dah tengok?? saya dah tengok semalam..sebab mukaddimah je, tengok sajalah dengan tujuan tak nak ketinggalan keretapi..

Saya tak gemar bercakap atau membincangkan soal politik..sebab sume orang ada pendapat dan fahaman masing-masing tentang sesuatu perkara yang dipolitik kan.. bincang ringan-ringan boleh lah..tapi nak bertekak berdebat, mintak maaf lah..tak nak campur..saya dilahirkan dalam keluarga yang ada fahaman politik berbeza-beza tetapi buat masa ini sama sekali perbezaan tu tak menjejaskan hubungan kekeluargaan.. bagi saya, adalah satu kerugian kalo sebuah keluarga berpecah-belah hanya sebab ada fahaman politik yang beza..perbezaan itu patut dijadikan sebagai check and balance kekdahnya..

What i want to share here is, video itu adalah hal yang sangat besar..ia berkaitan zina..kalo betul si pelaku ialah si polan, nauzubillah.. opsss..tak nak komen apa-apa secara terbuka disini..dan kalo si pelaku itu bukan si polan yang dituduh, nauzubillah...believe what you want to believe..saya tak kan sesekali mempengaruhi orang lain untuk percaya apa yang saya percaya..tak mengomen doesn't mean tak ada pendirian..cuma  buat apa kita bercakap prong prang prong prang mempertahankan pendapat yang hakikatnya kita  sendiri tak tahu  kebenarannya..unless kata-kata kita diguna pakai untuk prosiding mahkamah ke, sebagai bahan bukti ke atau yang sewaktu dengannnya..kalo sebagai penyedap cerita, sebagai nasi tambah ajinamoto lepastu bila  nasi goreng jadi tak sedap nak menyalahkan minyak tak cukup masa menumis, tak nak menyalahkan tukang masak yang sebenarnya tak reti masak, baik diam-diam sajalah.. kalo nak bercakap jugak, cakap lah pakai  otak..berlapik..pandang kiri dan kanan...jangan terlalu ikut emosi..tak berbaloi nak berbepecah-belah dengan ada pihak lain seronok bertepuk tangan.. apa pun, sama-sama lah kita berdoa mohon Allah bagi petunjuk kepada kita semua.. berdoa moga negara kita terus aman dan berdoa agar diri kita, keluarga  dan  masyarakat khususnya saudara seagama kita dipelihara dari segala kelakuan yang merosakkan, di pelihara dari ditimpa musibah dan fitnah..

Adios


1 comment:

Jiha said...

Weh, hg dh tgk ka?erkkk aku tk sggup nk tgk...huhu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails