Pages

Monday, January 31, 2011

The Verdict..

Selamat pagi doniya...mulakan hari Isnin dengan penuh semangat dan hati yang ceria  :)

Hidup ini amat singkat oleh itu tak perlu terlalu berkira, cari dan pandang saja kebaikan kepada setiap kejadian yang berlaku. Insyaallah hati akan lapang, hidup lebih tenang (anonymous) 

Selepas kepala saya dipolish selama sejam suku oleh people from Corporate Section, hati saya kembali sejuk..saya dimomokkan dengan segala macam planning baru company dan segala macam ura-ura ke arah perubahan environment dan iklim yang lebih sihat seperti yang saya harapkan..

Saya juga diberi peluang untuk memilih apa yang saya mahu buat dan suka nak buat di sini..seboleh-boleh mereka mahu saya kekal disini...dan-dan terasa "diriku begitu berharga"..

Some people has been to old to change..so biarkan dia dengan labu-labunya.. "don't let people trouble you and make yourself unhappy, if you are unhappy, you give opportunity for people to be happy" (my boss)

Dipendekkan cerita, bos dah pulangkan surat chenta ke tangan saya..surat yang masih belum dibukak..dan disebabkan dalam kepala saya tak ada besar punya batu juga..maka saya bersetuju untuk terus berpenat lelah disini dengan syarat kalau sekali lagi saya tender,bos saya mesti terima dan tak payah la nak pujuk-pujuk lagi..ok..bos saya terima syarat saya dengan senyum kelat-kelat..dan saya tak tetapkan apa yang saya nak buat dan tak nak buat disini..well, life and work must have strategy..walaupun diberi peluang sekali pun, tak bole la tunjuk kita ada skill letak kaki atas kepala..

Itu menopause jerung, saya sudah letakkan satu gap besarrrrr punya between saya dan dia..sekali kena bole jadi satu ingatan sepanjang zaman untuk saya...saya bukan pendendam, tapi saya seorang yang  akan belajar dari kesilapan like next time, be more careful with people like "you" and "me"..i will communicate  with her only about "work".. no huhu haha hihi.. i hope she got her lesson...eventho your're on top, you still need to look down..you must appreciate people around you..or else you won't gain what we called "respect"..respect comes with attitude...so..next time, cakap jangan suka-suki..jangan main tuduh-tuduh..terlajak kata perahu tak ada gear reverse..

punca meroyan is here..

2 comments:

Rozelia Shariff said...

Tu table ko kat opis ke Najwa?

Masya Allah!! :O

n.a.j.w.a said...

bukan table aku tp aku sllu ddk situ buat kerja..table aku huru-hara mcm table ni jugak..few staff ada 2 table untk buat kerja..1 table x cukup dan x muat..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails