Pages

Wednesday, January 26, 2011

Rilek Sekejap..

Lupakan kejap cerita pasal nak resign..sampai hari ni bos belum bukak "surat chenta" saya ..saya masih tunggu call for "date" dengan someone from Corporate Section..lepas tu baru saya akan decide sama ada saya nak proceed dengan niat suci murni nak berambus dari company ni atau pun sambung lagi khidmat bakti untuk 7 tahun lagi..

Sehari selepas saya kena sawan meroyan kat ofis, company buat annual dinner..mula-mula dah tarik gear reverse.. konon merajuk so tak nak pegi dinner..hati tengah panas kan....tapi, at last pegi la jugak..tak pakai spender merah so tak dak "ong"..balik tangan kosong tak dapat lucky draw - cash RM1,000...tak dak rezeki la tu..masa bos sms tak bagi resign sebab katanya "not the right time,bonus & ang pau around the corner".. hangat ati punya pasal terus reply "i dont care bla bla bla"..choii...kalo nanti tak dapat paket merah yang tebal tu, haaaaa...padan muka!!!! time tu jangan nak buat muka seposen depan bos kan..nak eksyen pun agak-agak la kan...honestly, saya memang pencinta duit..ada siapa-siapa tak suka duit sila angkat tangan..ada?? tak ada?? ada??? jangan malu-malu..jangan segan-segan..mengaku sajalah..sume orang mesti suka duit...tapi, bagi saya..ada certain situasi yang bole buat duit jadi kurang bermakna...bila saya decide nak resign, kalo company nak bagi saya ambek, tak bagi sudah.. (merujuk kepada bonus & ang pau)

Eh, sudah..sudah...kanser hati pulak nanti kalo cerita lagi pasal kes sawan meroyan aritu....baru je rasa nak sejuk sket..sebenarnya nak cerita pasal lain..ni haaa..penyejuk hati.. dah lama teringin nak makan at last dapat jugak..

Uhu-Uhu from The Loaf, Pavillion..
Pacific Grilled (Cod fish with Thai sauce) @Tony Roma's

Sedap wohhhh..

Gambar during annual dinner..

Tetamu tetap setiap tahun..

Tun Khalil Yaakob menyanyi 2 buah lagu. sporting lah Tun....

Walopun tengah tarik gear reverse, mak tetap vogue hokeh. pakai baju "meghelit-ghelit"..

Joget lambak 1 Malaysia..




2 comments:

n.a.j said...

gi najwa go...jgn putus asa..

rezeki ada kat mana2...

sodap pulak tgk gambaq makanan ni..

huhuhu..dah lama ain takpi dinner/function cenggini..

n.a.j.w.a said...

tq ain..tp x jd resign..i give myself another one year or maybe more..hehe..they need me here..

thn ni annual diner paling best sepanjang 7 thn keje kt sini..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails